1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان،شهرام بهمنی در تشریح این خبر گفت: اجرای پروژه روستای دگن شامل اصلاح و اورهال ترانس،شبکه فشارضعیف و فشار متوسط و کابلکشی زمینی بوده است.                                                                                                                                  

وی در ادامه افزود: اصلاح و اورهال ترانس برق روستای دگن و انتقال آن به مرکز بار با اعتباری بالغ بر1 میلیارد و پانصدو سی میلیون ریال از محل سرمایه ای عوارض برق به بهره برداری رسید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در روستای دگن 1600 مترشبکه فشار ضعیف سیمی با تعویض 4 اصله پایه چوبی فرسوده و9 اصله تیر بتونی با کشش ضعیف و غیرقابل استفاده در راستای اصلاح آرایش شبکه و تبدیل به کابل خودنگهدار صورت گرفته است در همین راستا همچنین ۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط و پست ۵۰ کاوا هوایی، نیز بطور کامل اصلاح گردید.

وی  در ادامه به برخی از مزایای عمده استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق اشاره کرد و گفت: از جمله مزایای این طرح افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، کاهش انرژی توزیع نشده، کاهش هزینه شاخه زنی در مناطق مشجر، کاهش تلفات با از بین رفتن جریان نشتی در درختان و تجهیزات، امکان زیباسازی مبلمان شهری  و روستایی نام برد.

بهمنی در پایان با اشاره به اهداف و مأموریت های شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به منظور تکخوانی کردن مشترکین برق روستایی اذعان داشت: با توجه به اصلاحات صورت گرفته در روستای دگن و روستاهای تابعه دیگر، تک خوانی مشترکین روستایی به انجام رسید.