1

در آستانه هفته پدافند غیرعامل:

پروژه های پدافند غیرعامل با ماهیت پدافندی و با اعتباری بالغ بر 65هزار و 400 میلیون ریال آماده بهره برداری است

مدیر برق شهرستان سنندج گفت: در آستانه هفته پدافند غیرعامل پروژه های مختلف با ماهیت پدافندی و اعتباری بالغ بر 65هزار و 400میلیون ریال در سنندج آماده بهره برداری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان، محمد سعید سلطانی در آستانه هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: بهره برداری از طرح های پدافندی نقش موثری در پایداری شبکه و خدمت رسانی به مردم را دارد.

وی افزود: با هدف افزایش قدرت مانور بر روی شبکه های توزیع ، کاهش خاموشی ها و تلفات انرژی الکتریکی و نوسازی شبکه فرسوده، پروژه ساماندهی10 کیلومتر تاسیسات زیرزمینی برق پیاده راه خیابانهای فرودسی و مولوی سطح شهر سنندج آماده بهره برداری است.

مدیربرق شهرستان سنندج در ادامه سخنان خود با اشاره به اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی به کابل خودنگهدار درراستای اهداف پدافندی خبرداد و گفت: جایگزینی کابل خودنگهدار فشار ضعیف  به طول390 کیلومتر در سطح شهرستان سنندج به جای شبکه مسی در معابر شهری و روستایی افزایش پایداری خطوط برق را به همراه خواهد داشت.

سلطانی بیان کرد: جلوگیری از هدررفت انرژی، تامین ولتاژاستاندار تحویلی به مشترکین و کاهش حوادث و خطرات جانی و مالی و پیش گیری از سرقت و تعادل بار  از مهمترین مزایای استفاده از کابل های خودنگهدار است.

وی ادامه داد: به منظور برقرار نمودن اراضی کشاورزی روستاهای بزان و کلاته5/3 کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث و بیش از یک هزار و400 متر از شبکه هوایی تغذیه کننده پست هوایی مذکور تجهیز و اورهال گردید.

مدیر برق شهرستان سنندج بیان کرد: با تکمیل این پروژه امکان برقرار نمودن اراضی میان راهی روستاهای بزان و کلاته فراهم و ضعف ولتاژروستاهای محور اویهنگ نیز مرتفع شد.

سلطانی در پایان سخنان خود اظهار کرد: با کاهش طول فیدرشویشه افزایش قدرت مانور بر روی شبکه مذکور افزایش یافته است.