1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبید علیمحمدی با اشاره به اینکه در راستای ساماندهی و احیای عمرانی، ترافیکی، تاریخی و زیرساختی خیابان فردوسی طرح «پیاده‌راه سازی خیابان فردوسی» وارد فاز عملیاتی شد، اظهار کرد: این طرح در دو فاز «کف‌سازی» و «مرمت ساختمان‌های تاریخی» تعریف ماهیت شده است.

وی با ذکر اینکه طرح در هسته مرکزی شهر سنندج اجرایی می‌شود، افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان نیز به عنوان یکی از دستگاه‌های خدماتی در بحث عملیات اصلاح، بهینه‌سازی و جابجایی شبکه برق خیابان فردوسی سنندج و ساماندهی این مسیر، در نخستین روزهای آغاز این پروژه، پای کار آمده و پس از مطالعات فنی و اجرایی در 28  اردیبهشت، عملیات کف‌سازی وارد فاز اجرایی شد.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه با هدف ساماندهی شبکه‌های موجود، جلوگیری از آسیب تأسیسات موجود در کنار توسعه و پیش‎بینی نیازهای آینده محدوده مرکزی شهر، نقطه‌گذاری اصلاح شبکه برق در این خیابان آغاز شد، گفت: با تغییر کاربری و توسعه پیاده‌راه فردوسی سنندج، افزایش بار الکتریکی موجود در این نقطه شهری پیش‌بینی شده و به همین‌خاطر شبکه های زمینی قدیمی حذف و شبکه‌های جدید برق جایگزین خواهد شد.

وی با اذعان به اینکه عملیات اجرایی شامل حفاری یک هزار و ۸۰۰ متر کانال، ساخت ۵2 فقره منهول و 22 هزار متر لوله‌گذاری با لوله پلی اتیلن فشار قوی بدون فوت وقت انجام گرفت، ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان آغاز شده که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، امکان افزایش هزینه‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

علیمحمدی با اعلام اینکه همزمان با این اقدامات، شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف زمینی نیز اصلاح می‌شوند، خاطرنشان کرد: با پایان یافتن طرح، نزدیک به 1100  متر شبکه برق فشار متوسط و 5300 متر شبکه فشار ضعیف اصلاح می‌شود.

به گفته وی یکی از پیش‌بینی‌های آتی برای تأمین برق آینده مرکز شهر سنندج ارتباط «پست‌ زمینی سه راهی شهیدان نمکی» با «پست خیابان ناصر خسرو» و ارتباط «پست مرکزی » به «سه راهی شهیدان نمکی»   به سایر پست‌های فعال در این نقطه شهری است.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه هدف از این کار را تهیه زیر ساخت لازم جهت تأمین برق تمام مراکز تجاری مرکز شهر سنندج عنوان و ذکر کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر برق شهر سنندج در این حوزه از طریق پست‌های سنندج 1و 2 و 3 تأمین می‌شود، با احداث پست برق سنندج 6 به صورت همزمان و ارتباط هر 4 منبع تغذیه‌ای، تأمین برق کل مراکز تجاری و مهم هسته مرکزی شهر میسر خواهد شد.

علیمحمدی با اشاره به اینکه اجرای لوله‌گذاری و ساخت منهول ها در مسیر اصلی تمام شده است، افزود: در بخش پیاده‌رو در طول روز به دلیل تردد شهروندان با محدودیت مواجه بودیم، به همین خاطر عملیات حفاری، لوله‌گذاری، کانال‌کشی و شن‌ریزی با حضور 40 نفر از نیروهای حفار، ناظر و سیم‌بان از ساعت 11 شب تا 6 صبح انجام گرفته و مسیر ترددی عابرین در طول روز مسدود نشد.

وی از انجام پروژه مشابه خیابان فردوسی در مسیر میدان انقلاب تا «سرای حامی» خبر داد و خاطرنشان کرد: ارتباط‌دهی شبکه فعال در این خیابان به دیگر شبکه‌ مرکزی شهر سنندج نیز همزمان با پروژه پیاده‌راه خیابان فردوسی در دست اقدام و نهایی شدن است.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی پروژه تأمین زیرساخت برق پیاده‌راه خیابان فردوسی خبر داد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود اصلاح و تأمین زیرساخت برق این پروژه عمرانی طی فرصت یک‌ماهه پایان یابد.