1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ،دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان کردستان هدف از برگزاری این کارگاه را پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حفظ کرامت زن، تحکیم بنیان خانواده و مصادف شدن آن با هفته عفاف و حجاب ذکر کردند ، در ادامه خانم قریشی مشاور امور زنان و خانواده آبفای کردستان اظهار داشتند : در مرحله اول ما باید معنی عفاف و حجاب را بدانیم تا بتوانیم آن را به صورت صحیح به دیگران انتقال دهیم. در تمام نهادهای اجتماعی مهمترین و اصلی ترین نهاد، نهاد خانواده است. عفاف و حجاب در اجتماع صرفا برای زنان نیست مردان هم باید به این امر مهم اهمیت قائل باشند.
دکتر نقشبندی مدرس کارگاه مذکور در ادامه ی این کارگاه به اهمیت جایگاه خانواده پرداخت و سخنان خود را با بیان معنی لغوی کلمه حجاب شروع کرد و افزودند :حجاب به معنی مانع و محافظ است، حجاب مانعی است در مقابل انرژی هایی که درخواست ورود به شخص را دارند و این مانع به فرد سالم فرصت بررسی این انرژی ها را میدهد
حجاب فقط مخصوص زنان نیست، لیکن زنان به دلیل اهمیت بالایی که در خانواده و اجتماع و پرورش انسانهای همین اجتماع را دارند، بیشتر به محافظت احتیاج دارند.
همچنین ایشان با تاکید بر اینکه حجاب فقط مختص به لباس نیست بلکه باید در نگاه و کلام هم حجاب داشت. و نبود حجاب باعث بی نظمی شخصیتی خواهد شد و این موضوع موجب سستی بنیان خانواده ها و ناامنی جامعه خواهد شد. خاطرنشان کرد: این موضوع آنقدر دارای اهمیت است که قرآن به آن اشاره و تاکید ویژه داشته است.
وی با اشاره به اینکه بد حجابی در جامعه را ناشی ازفرهنگ غربی بیان کرد و تصریح کرد: در این زمینه خانواده نقش بسزایی دارد و وجود پدر و مادر باعث آرامش و آسایش برای فرد در خانواده است. در پایان خانم شرافت عطایی مشاور امور بانوان شرکت توزیع نیروی برق استان، ضمن تاکید بر مثمر ثمر بودن برگزاری کارگاه هایی از این دست، با اهداي لوح تقدیر و کارت هدیه از فعالین فرهنگی شرکت توزیع تقدیر و تشکر به عمل آوردند.