1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، سینا چاره جو با اشاره به کاهش چشمگیر تعداد انشعابات غیرمجاز در شهرستان دیواندره، اظهار کرد: بر اساس آمار موجود تعداد انشعابات غیرمجاز در سال ۹۶ جمعاً ۶۳ فقره به ثبت رسیده که این آمار در پایان اسفند ماه ۹۷ به ۳۸فقره کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: کاهش تعداد انشعابات غیر مجاز علاوه بر جلوگیری از هدر رفت و تلفات انرژی، سبب کاهش مواردی همچون بروز خاموشی های ناخواسته، حوادث برق گرفتگی، مصرف بی رویه انرژی و افزایش عمر تجهیزات شبکه های توزیع می گردد.

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره، تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار خصوصاً در نقاط آلوده، تشکیل تیم های گشت زنی نامحسوس به منظور شناسایی موارد غیرمجاز و بازرسی از انشعاباتی که مصرف دوره ای آنها کمتر از حد متعارف است را از اهم اقدامات مؤثر این شهرستان در راستای کاهش تلفات ناشی از استفاده غیرمجاز از برق دانست.

 وی با ذکر اینکه دیگر عامل مهم که در باز دارندگی و ارتکاب این نوع جرائم نقش بسزائی داشته است، معرفی استفاده کنندگان غیرمجاز به دستگاه های قضایی است، تصریح کرد: با این اقدام بر اساس قانون با مجرم برخورد قانونی می شود.

چاره جو در پایان یادآور شد: عوامل مختلفی چون فقرمالی، حاشیه نشینی اطراف شهرها، عدم توسعه زیرساخت های توزیع برق از عمده دلایل گسترش انشعابات غیرمجاز در اغلب شهرهای استان است.