1

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان گفت: با همکاری و همراهی مردم در مصرف بهینه انرژی برق، شرکت توزیع برق کردستان موفق به کسب رتبه دوم در برنامه‌های پاسخگویی بار در تابستان امسال شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا خرم گفت: به دنبال کاهش ظرفیت انرژی برق در نیروگاه‌های کشور، از سال 97 موضوع مدیریت مصرف بار در سطح وزارت نیرو به‌صورت جدی دنبال می شود.

وی بابیان اینکه کمبود نیروی برق سریع قابل جبران نیست چراکه ساخت نیروگاه جدید و ایجاد ظرفیت بیشتر مستلزم زمان طولانی‌تری است، گفت: طی دو الی سه سال اخیر عواملی همچون کاهش بارندگی‌ها، افزایش گرمای هوا و توسعه فعالیت‌های غیرمجاز ماینرها منجر شد تا موضوع مدیریت مصرف بار به‌عنوان بهترین راه ممکن در صرفه‌جویی مصرف انرژی برق در سطح کشور اعمال شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان با اشاره به اینکه شدت مصرف انرژی در کشور دو تا سه برابر استاندارد جهانی است افزود: درراستای مصرف بهینه از انرژی برق، مدیریت بار در مقایسه با احداث نیروگاه کم‌هزینه‌تر و بهترین راه‌حل موجود است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های مدیریت بارناشی ازانرژی برق سه سال متوالی است که در سطح کشور درحال انجام است، بیان کرد: با همت مردم استان و صرفه‌جویی در مصرف برق، شرکت توزیع برق کردستان در برنامه‌های پاسخگویی بار در تابستان سال 1400، موفق به کسب رتبه دوم در کشور شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان با اشاره به اینکه کردستان سال گذشته در این برنامه مدیریت بار رتبه سوم را از آن خودکرده بود، افزود: امسال نیز جهت مصرف بهینه برق،7233 تفاهم‌نامه با مشترکین بخش‌های مختلف منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها در بخش کشاورزی 94 مگاوات و در بخش صنعت نیز 23 مگاوات کاهش دیمانده ثبت شد، خاطرنشان کرد: همچنین در بخش اداری نیز 5 مگاوات و در بخش تجاری 6.5 مگاوات کاهش بار در استان به ثبت رسید.

خرم گفت: درمجموع امسال کردستانی ها در بخش های مختلف 130 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کردند که تنها نتیجه همکاری مردم در مدیریت مصرف برق است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت مصرف و مدیریت بار هم برای وزارت نیرو و هم برای مشترکین سودآور است افزود: باصرفه جویی در مصرف برق مشترکین مشمول پاداش شده و همچنین خاموشی‌ها در سطح کشور نیز کاهش می‌یابد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان با اشاره به اینکه امسال 7 میلیاردو 800 میلیون تومان به مشترکین همکار در مدیریت بار استان پاداش داده شده است،افزود: بیشترین این پاداش با 3 میلیارد و 400 میلیون تومان مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

خرم در پایان اظهار داشت: با توجه به مدیریت بار به ثبت رسیده در استان، کردستان نسبت به برخی ازاستان‌های دیگر خاموشی کمتری داشت که همه این‌ها نتیجه همکاری همه‌جانبه مشترکین با این شرکت است.

وی ضمن قدردانی از مشترکین، از آنان خواست همچون گذشته و در فصل زمستان نیز نهایت همکاری را با شرکت توزیع برق استان کردستان داشته باشند.

درحال حاضر بیش از 701 هزار مشترک برق در استان کردستان وجود دارد که82 درصد آن مربوط به بخش خانگی است که سهم آنها از مصرف برق در استان 45 درصد می باشد.