1

به گزارش  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان جمشید مشیروزیری در تشریح این خبر گفت:بافرارسیدن فصل سرما و بدلیل غیرفعال شدن اکثربخشهای کشاورزی  وخلوت شدن باغات ومزارع  ،سارقان ازفرصت سواستفاده  کرده واقدام به سرقت ترانسهای این دسته از مشترکین برق میکنند که بعضا خرید دوباره این ترانسها هزینه هنگفتی  رابه کشاورزان وباغداران که از قشر آسیب پذیر جامعه هستند، تحمیل مینماید.

وی در ادامه اذعان داشت: با توجه به اينكه هر ساله با شروع فصل سرما و تعطيلي فعاليت كشاورزي و بعضا” فعاليت هاي خانه باغ ها ، تاسيسات برق منصوبه در محل زمين هاي كشاورزي مورد سوءاستفاده سودجويان قرار ميگيرد .در همين راستا و به مشابه سنوات گذشته و به منظور جلوگيري از سرقت تجهيزات شبكه فراخوان و هشدارهای لازم به شیوه های مختلف برای این دسته از مشترکین ارسال گردیده است.

وی بابیان اینکه حفاظت فیزیکی ازترانس وتاسیسات منصوبه برعهده مشترک است افزود:کشاورزان وباغداران  برای حفظ این سرمایه  تنها باپرداخت هزینه  اندک حق جابجایی  ونصب  دوباره ترانس برق،میتوانند ازترانس منصوبه در محل فعالیت خوددربرابرسرقت محافظت کنند.

 وی در ادامه اضافه کرد:تعداد زیادی ترانس کشاورزی وخانه باغ درسطح استان  وجودداردکه برای این دسته از مشترکین که آمادگی لازم در سطح مدیریت توزیع برق شهرستانهای تابعه، را برای جابجایی و نصب مجدد آنها حسب درخواست بصورت تدریجی فراهم گردیده است.

مشیروزیری در پایان خاطرنشان کرد: درمواقعی نیزکشاورزان خود که ازتاسیسات ووسایل برقی اطراف چاههای کشاورزی محافظت میکنند که بی تاثیردرحفظ ترانس نبوده است  بنحوی که علی الرغم اینکه سالهای گذشته مواردی ازسرقت ترانس روی داده بودامادریکی دوسال اخیراین مواردبا اتخاذ راه کارهایی و باهمراهی مشترکین کاهش یافته است .