1

هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در تشریح این خبر گفت: وزارت نیرومشوق های ویژه ای را برای مشترکین کشاورزی درراستای رونق بخش کشاورزی در نظر گرفته است و کشاورزان محترم در صورت همکاری می تواننداز مزایای برق رایگان بهره مند شوند.

وی درادامه اذعان داشت: بر اساس بخش نامه وزارت نیرو کشاورزان این استان در صورت عقد تفاهم نامه با شرکت های توزیع برق،در صورتی که در ساعات اوج مصرف (13 الی 17) پمپاژهای برقی چاه های کشاورزی خود را از مدار خارج کنند از مزایای برق رایگان در طول 20 ساعت باقی مانده از شبانه روز، بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد مشترکین کشاورزی استان حدود 8 هزار و 105 مشترک می باشد که این تعداد از مشترکین 5/28 درصد از برق استان را در ساعات اوج مصرف، به خود اختصاص میدهند.

وی درادامه با بیان اینکه مشترکین کشاورزی حدود 123 هزار و 577 مگاوات از مصرف زمان پیک را به خود اختصاص می دهند، یادآور شد :در صورت همکاری این مشترکین می توان به کاهش مصرف برق در این ساعات امیدوار بود.

لهونیان با اشاره به پرداخت پاداش نقدی در طول دوره همکاری به کشاورزان در سال 99 گفت: همکاری مشترکان کشاورزی در طرح های پیک سایی تابستان سال99،صرفه جویی 38 مگاواتی برق در کاهش پیک بار و پرداخت 6 میلیاردو چهل میلیون ریال پاداش مشارکت به آنان را، به دنبال داشت.

وی در ادامه نسبت به اهمیت مصرف برق درروزهای گرم تابستان یادآور شد:اجرای سامانه های نوین آبیاری علاوه بر بالارفتن راندمان بخش کشاورزی و افزایش محصول در تابستان ، می تواند باعث استفاده بهینه از نعمت خدادادی آب و کاهش مصرف برق نیز بشود.

وی با بیان اینکه در ساعات غیر اوج مصرف نیز مشترکان باید برق را به درستی مصرف کنند،اظهار کرد:شرایط اقلیمی استان کردستان به نحوی است که به کولر گازی تا حدی احتیاج ندارد و اگر هم مشترکینی از این وسیله سرمایشی استفاده می کنند بهتر است دمای آن را روی درجه 25 و 26 درجه قراردهند با افزایش هردرجه کولر گازی ،بالغ بر 5 درصد بهای برق مصرفی مشترک افزایش می یابد.

لهونیان در پایان اظهار امیدواری کرد با همراهی بخش کشاورزی و همه ی مشترکین استان در بخش های مختلف،دوره پیک مصرف امسال را که یکی از سخت ترین تابستان های چند سال اخیر خواهد بود با موفقیت سپری کنیم.