1

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هادی محمد مرادیان در تشریح این خبر گفت: همکاری خوبی با مراجع قضایی و انتظامی برای شناسایی،کشف و ضبط مراکز غیر مجاز رمز ارز دراین شهرستان شکل گرفته است.

وی درادامه اذعان داشت: استفاده غیر مجاز از دستگاه های ماینر ، باعث تشدید کمبود برق و ایجاد نوسان شدید در ولتاژ برق شده که این روزها آسیب های زیادی به وسایل برقی مشترکان رسانده است و شبکه توزیع برق به ناچار ، با قطعی و خاموشی هایی ناخواسته مواجه شده است.

 ایشان در ادامه افزود : دستگاههای استخراج رمز ارز، تجهیزاتی پر مصرف می باشند که بار مضاعفی را بر روی شبکه های توزیع برق خواهند شد و با توجه به کمبود تولید برق درنیروگاههای برق و افزایش تقاضا برای مصرف، این دستگاهها بار مصرفی مضاعفی را بر شبکه های توزیع برق تحمیل مینمایند و شبکه های توزیع برق را با خاموشی همراه میسازند. 

وی درادامه خاطر نشان ساخت : این مدیریت با همکاری مراجع قضایی و انتظامی و درچارچوب موارد ابلاغ شده توسط دستگاههای بالادستی بصورت جدی در حال رصد فعالیت و شناسایی مراکز غیر مجاز در شهرستان بوده و نسبت به اعمال جریمه، صدور تعدیلی، قطع برق اقدام و درنهایت جهت اعمال قانون به مراجع قانونی معرفی خواهند شد .

محمد مرادیان در ادامه افزود : ضعف ولتاژ شبکه علاوه بر اعمال خسارت به شبکه‌های توزیع برق، به وسایل برقی مردم نیز خسارت وارد می‌کند که بدینوسیله درخواست میشود مردم به محض اطلاع از وجود ماینر ، مراتب را به شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰یا پلیس انتظامی بشماره ۱۱۰ و شماره ۱۲۱ “واحد عملیات و اتفاقات برق” اطلاع دهند.

وی درپایان یادآور شد:  به کسانی که درشناسایی وگزارش مراکز استخراج ارز دیجیتال، این مدیریت و مجموعه شرکت توزیع برق کردستان رایاری رسانند به ازای هر دستگاه ماینر ۳ میلیون ریال و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پاداش اهداء میگردد،این عزیزان نسبت به محرمانه بودن اطلاعات خود مطمئن باشند.