1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال، تجهیزاتی پرمصرف بوده و بار زیادی را به شبکه توزیع برق کشور وارد می‌کنند این در حالی است که در شرایط کنونی که تقاضا برای برق از میزان تولید آن در کشور پیشی گرفته است، بار مصرفی این دستگاه ها بیش از بیش به شبکه توزیع برق فشار وارد می کند.

وی در ادامه با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته و دردست اقدام برای مقابله با استخراج رمز ارز غیر مجاز گفت: شرکت توزیع برق کردستان به صورت جدی در حال رصد فعالیت و شناسایی با مراکز غیر مجاز در استان بوده و با همکاری خوب مراجع قضایی و انتظامی با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان درادامه گفت:  از ابتدای سالجاری تا کنون (20 مرداد)بیش از 938 دستگاه مانیر در  مراکز غیر مجاز شناسایی شدند و با این اقدام از تلفات2814 کیلووات و قریب به 3 مگاوات از صرف بی رویه انرژی جلوگیری بعمل آمده است که این مهم نقش اساسی در تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکین کردستانی به همراه دارد.

لهونیان در پایان سخنان خود تأکید کرد:  شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه دستگاه رمزارز غیر مجاز، مراتب را از طریق شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ به صورت پیامک و یا در بستر فضای مجازی و یا از طریق پلیس انتظامی به شماره ۱۱۰ و یا شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات اطلاع دهند، این مجموعه اقدامات کمک شایانی به پایداری شبکه و حذف بخشی ازخاموشی ها طی روزهای آتی و خسارت وارد به تجیزات و وسایل برقی خواهد نمود.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون فعالیت تمامی مزارع دارای مجوز نیز به منظور کاهش بار شبکه، در تمامی نقاط کشور فعلا متوقف شده است.