1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فرهاد ميمنت‌آبادی، «تکخوانی کنتور برق روستایی» را يكي از مطالبات هميشگي اهالي روستاها و مقامات محلي دانست و گفت: با توجه به اينكه يکي از دغدغه‌هاي مشترکين روستايي پرداخت هزينه برق مصرفي متناسب با ميزان مصرف است، تلاش مي‌شود تا با تکخواني كنتور اين مشکل را مرتفع ساخت.

وي افزود: بر اين اساس با هماهنگي دهياري‌ها و اعضاي شوراي اسلامي روستاهای تابعه شهرستان قروه، پس از تست لوازم اندازه‌گيري و اصلاح انشعابات داراي ايراد، مراحل تکميل پرونده، برداشت اطلاعات و بهينه‌سازی شبکه برق روستاهای این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

مدير توزيع برق شهرستان قروه با اشاره به اینکه اعتبار اجرای این طرح از محل اعتبارات داخلي شرکت تأمین شد، افزود: در مرحله نخست تكخواني كنتور روستاهاي «قوچاق»، «پرپيشه»، «شيخ جعفر»، «شهابيه»، «سيلاب»، «نيازبلاغ»، «قاورمه‌دره»، «اسلام آباد»، «فيروز آباد» و «روستاي کلودخاني عليا» اجرایی شد.

وي با بیان اینکه در فاز نخست اجرای این طرح، تعداد 895 مشترک برداشت اطلاعات، ايجاد سابقه و تكخواني شد، خاطرنشان کرد: اطلاعات شش روستاي «کنگره»، «تازه‌آباد سرابقحط»، «طوغان»، «اوچبلاغ»، «سنگين‌آبادن و «قره‌بلاغ» با 805 مشترک برداشت شده و تا پايان سال ايجاد سابقه و توزيع قبوض اين روستاها نيز عملياتي خواهد شد.

ميمنت‌آبادي در پايان يادآور شد: با جذب اعتبار موردنياز در آينده تمامي روستاهاي سطح شهرستان قروه از حالت بازفروش خارج و به تکخواني تغيير وضعيت داده خواهد شد.