1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبید علیمحمدی در تشریح این خبر گفت: بیشترین تعداد ماینرهای کشف شده مربوط به شهرستان دیواندره با هشت دستگاه بود و سقز با ۷، سنندج جنوبی با چهار و مریوان با ۲ دستگاه در رده‌های بعدی بودند.

وی اضافه کرد: عملیات کشف و ضبط دستگاه های استخراج رمز ارز توسط ۱۱ اکیپ در قالب ۲۵ نفر و در ۸۰ محله و منطقه شهرستان‌های مختلف استان انجام شد.

قائم مقام مدیر عامل در مدیریت توزیع برق شهرستانهای تابعه کردستان با بیان اینکه کشف این دستگاه‌ها با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی صورت گرفت، افزود: از استفاده کنندگان ماینرهای کشف شده، به میزان استفاده غیرمجاز از انرژی و براساس نرخ تعرفه آزاد صادراتی، حق تعدیلی دریافت خواهد شد.

علیمحمدی با بیان اینکه جریمه و قطعی برق نیز برای صاحبان دستگاه های استخراج رمز ارز اعمال می‌شود، ادامه داد: استفاده غیرمجاز از ماینرها باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

قائم مقام مدیر عامل در مدیریت توزیع برق شهرستانهای تابعه کردستان یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۶۳ دستگاه استخراج رمز ارز در استان کشف و از هدررفت حدود سه مگاوات برق ممانعت شده است.

وی با بیان اینکه مشترکان می‌توانند با مشاهده هر گونه دستگاه ماینر مراتب را به شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰، پلیس ۱۱۰ یا ۱۲۱ “واحد عملیات و اتفاقات برق” اطلاع دهند، ادامه داد: شرکت برق مجوزی برای استفاده از ماینر در سطح استان صادر نکرده است و این ممنوعیت تا ۱۵ شهریور و پایان پیک مصرف ادامه خواهد داشت.