1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان فاتح عبدی در تشریح این خبر گفت: 5820 کیلومتر شبکه سیم مسی فشار ضعیف در استان کردستان وجود داردکه از ابتدای سال 99 تاکنون ( تا دهه اول مرداد ماه ) 1810 کیلومتر شبکه اصلاح و به کابل خودنگهدارتبدیل شده است.

عبدی در ادامه سخنان خود افزایش پایداری شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی استان، جلوگیری از سرقت شبکه و رفع حریم مستحدثات و در نهایت استاندارد سازی شبکه توزیع را از اهداف اساسی اجرای این پروژه عنوان کرد و اذعان داشت:براساس برنامه ریزی مدون تا پایان سال 1401 تمام شبکه های توزیع برق شهری و روستایی استان کردستان به کابل خودنگهدارتبدیل می شود.

وی در ادامه به شهرستانهایی که پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در آنها به اتمام رسیده است اشاره کرد و گفت: شهرستان کامیاران با مجموع 323 کیلومتر شبکه فشار ضعیف درسال 99 عاری از سیم مسی شد و به عنوان اولین شهرستان در استان کردستان کل شبکه آن به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

 وی در ادامه افزود: شهرستان های دیواندره با 55 کیلومتر، دهگلان با 62 کیلومتر و سروآباد با 22 کیلومتر  شهرستانهایی هستند که تمام شبکه فشار ضعیف بخش شهری آنها در سال گذشته به کابل خودنگهدار تبدیل شده است و تبدیل کل شبکه فشار ضعیف شهرستان های اشاره شده ( شهری و روستایی ) به کابل خودنگهدار، در سال جاری در دست اقدام است.

معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود اذعان داشت: 1204 کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر 126 میلیارد تومان در سال 99 تبدیل شده است و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 606 کیلومتر دیگر با اعتبار 92 میلیارد تومان به کابل خودنگهدارتبدیل شده است.

لازم به ذکر است از کل شبکه سیم مسی فشار ضعیف در استان به طول 5820 کیلومتر در مجموع 2145 کیلومتر شبکه به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.