1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان،شهرام بهمنی درتشریح این خبرگفت: با توجه به مشکلات ناشی از بکارگیری هادی‌های لخت وخطرات وحوادث ناشی از آن از جمله شرایط آب وهوایی، اتصال کوتاه های موقت و دایمی، برخوردشاخه های درختان، صدمات ناشی از حیوانات وپرندگان وخوردگیهای شیمیایی که می تواند منجر به قطعی برق وافزایش انرژیهای توزیع نشده گردد، رویکرد به استفاده از کابل خودنگهدار می تواند بسیار موثر باشد.

وی در ادامه از مزایایی عمده استفاده از كابل خود نگهدار در شبكه‌های هوایی توزیع برق خاطرنشان کرد و گفت:

از جمله مزایای اجرای این طرح افزایش قابلیت اطمینان شبكه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی ،كاهش انرژی توزیع نشده به مقدار قابل ملاحظه ، كاهش تلفات با از بین رفتن جریان نشتی در درختان و تجهیزات ، مقاوم بودن نسبت به خوردگی و در نتیجه كاهش پارگی خطوط فشار ضعیف ،كاهش میزان استفاده های غیر مجاز از برق  نام برد.

وی در ادامه افزود:اجرای عملیات 15000 متر تبدیل شبکه های فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار شهرکامیاران در نقاط مختلف با هدف استاندارد سازی شبکه در ارتقاء کیفیت خدمات با اعتباری بالغ بر 10 میلیاردو 400 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی در ادامه گفت:  انجام این پروژه در سطح شهر را در پستهای بیمارستان, خلفای راشدین ، میدان فوتبال 1و2 ،اداره راه،حسینی،شفیعی،فرجی،اسدی،کلانتری، و بازار روز بوده است. 

بهمنی در پایان ابراز امیدواری کرد وگفت: مابقی شبکه سیمی این شهرستان تا پایان آبانماه 99 اتمام و بهر ه برداری خواهد رسید.