تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۱۲ مهر ۱۴۰۰

مدیر توزیع برق شمال سنندج ازتبدیل 11کیلومتر شبکه سیمی 8 روستای (قلعه جو-قلعه شیخان-تازه آبادقلعه جو-تازآبادحاجی کیخسرو-کرگینه –دولت آباد-هانیس–بزان ) این شهرستان به شبکه کابلی به منظورجلوگیری ازاتلاف هزینه ومدیریت بهترانتقال انرژی به مشترکان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان محمد آزادحسینی درتشریح این خبرگفت: یکی از مهمترین راه کارهای مقرون به صرفه و با کیفیت در پاسخ به تأمین انرژی برق مورد نیاز جامعه ، مدیریت ذخایر انرژی و استفاده حداکثری از این منابع می باشد، از این رو استفاده از کابل خودنگهدار بجای شبکه سیمی بعنوان راه حلی چند منظوره و منطقی در حل مشکلات فعلی شبکه به کار می رود.

وی در ادامه اذعان داشت: پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار به طول ۱۱کیلومتر به صورت همزمان در ۸ روستای این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال  اجرا و به بهره برداری رسید.

وی درادامه با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده تاپایان سال جاری کلیه روستاهای حوزه شمال سنندج ازشبکه سیمی خارج و به کابل خودنگهدار تبدیل می شود افزود : خواهیم توانست با توسعه و ادامه این روند، گام مثبتی در جهت اهداف و سیاست های شرکت برداشته و شاهد افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش انرژی توزیع نشده و رضایتمندی مشتریان باشیم.

حسینی با بیان اینکه شبکه فشارضعیف این روستاها بدلیل فرسودگی زیاد، عارضه دارگردیده و در زمان ناپایداری جوی با قطعی برق مواجه بودیم، بهینه سازی شبکه توزیع برق این روستاها دردستورکار این امور قرارگرفت و دراین طرح تمامی تیرهای فشارضعیف آسیب دیده تعویض وتیرهای واقع شده در حریم کوچه و معابر، ساماندهی شده و مشکل حریم نیز  همزمان مرتفع شد.

وی درادامه از جمله اهداف استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه های هوایی توزیع برق گفت:

هدف ازتبدیل شبکه فرسوده و فشارضعیف برق به کابل خودنگهدار را افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی،کمک به مبلمان شهری و روستایی، جلوگیری از سرقت انرژی و تجهیزات شبکه و در نتیجه جلوگیری از ورود آسیب به وسایل برقی مشترکان دانست.

مدیربرق شمال سنندج  دربخش پایانی سخنان خود انجام این پروژه ها را ضروری دانست وگفت: باتوجه به شرایط اقلیمی وفرسودگی تاسیسات وشبکه ها درمناطق کوهستانی، لزوم اجرای این طرح دراین مناطق را دوچندان کرده است .

image_pdfimage_print