به منظور ارتقاء خدمات دهی به مردم و مشترکین استان و بهره گیری از پتانسیل های نرم افزاری موجود در جامعه و با توجه به شرایط کنونی ناشی از اپیدمی ویروس کرونا و از طرف دیگر به منظور کاهش سفرهای غیر ضروری درون شهری، کاهش هزینه های مردم و دولت و به تبع آن امکان ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر، شرکت توزیع برق کردستان تعداد 23 خدمت خود را به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه می دهد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان با اعلام این خبر اظهار کرد: طی یکماه اخیر شیوع ویروس کرونا مشکلات عدیده ای را بر شهروندان تحمیل کرده است که یکی از آنها تبعات منفی حضور در اماکن عمومی و پر ازدحام است.
وی با اشاره به اینکه مراجعه مشترکین و متقاضیان این شرکت جهت دریافت خدمات به صورت حضوری، ضریب خطر گسترش ویروس را افزایش می دهد، افزود: تلاش شد تا شرکت توزیع برق کردستان بخشی از خدمات خود را از بستر اینترنت و به صورت غیر حضوری و از طریق پرتال این شرکت ارائه نماید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اشاره کرد، با این اقدام، دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان نیست، وی همچنین تصریح کرد: تلاش ها و پیگیری های حدود یکماهه این شرکت به منظور ایجاد بسترهای نرم افزاری، سبب شد تا این مهم به نتیجه برسد و خدماتی که دارای بیشترین ارباب رجوع هستند به صورت غیر حضوری به همشهریان عزیز و مشترکین ارائه گردد.
وی در ادامه تأکید داشت در یک ماه آینده تعداد این خدمات افزایش داده خواهد شد.
لهونیان بر لزوم رعایت مواردی که مانع از شیوع ویروس کرونا می شود تأکید کرد و ، گفت: با توجه به اینکه در شرایط کنونی این الزام بهداشتی طی چند ماه ابتدای سال تشدید شده، ساز و کاری فراهم گردیده تا مشترکین و متقاضیان خدمت با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق کردستان به آدرس www.kurdelectric.ir قسمت ” میز خدمت الکترونیکی” تعداد 23 خدمت مورد نیاز خود را در سریعترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مدیریت های برق شهرستان های تابعه و یا حتی دفاتر پیشخوان دولت دریافت نمایند.
لهونیان در ادامه به عنوان 23 خدمت غیر حضوری اشاره کرد و اذعان داشت این خدمات شامل: تسویه حساب، تسویه بدهی، تغییر تعرفه یا گزینه تعرفه انشعاب آمپری، صدور قبض المثنی، مشاهده سوابق مصارف و صورت حساب، مشاهده سوابق پرداخت، درخواست انصراف قبل از برقراری انشعاب، درخواست تغییر مکان داخلی لوازم اندازهگیری انشعاب، درخواست نصب مجدد انشعاب، درخواست جمع آوری موقت انشعاب، درخواست اصلاح اطلاعات، درخواست اصلاح نام، درخواست تغییر نام، درخواست آزمایش کنتور، درخواست اصلاح سرویس انشعاب، درخواست قطع موقت انشعاب، درخواست وصل مجدد انشعاب، درخواست کاهش آمپراژ، درخواست انشعاب آمپری، درخواست تفکیک یا ادغام انشعاب، درخواست نصب مولد خورشیدی، دریافت صورتحساب مولد خورشیدی، درخواست گزارش انرژی تحویلی مولد خورشیدی می باشد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در بخش پایانی سخنان خود به تغییر قبوض کاغذی به پیامک های تلفن همراه اشاره کرد و افزود: به منظور احترام به طبیعت و همچنین جلوگیری از چاپ قبوض کاغذی و ارائه خدمات غیر حضوری بهتر به مشترکین این فاز در شهریور ماه سال 98 اجرا گردید و نتایج مثبت آن نیز قابل مشهود است.
لازم به ذکر است مشترکین و متقاضیان می توانند از طریق سایت ” www.kurdelectric.ir ” قسمت ” میز خدمت الکترونیکی ” نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
شایان ذکر است استان کردستان بیش از 661 هزار مشترک را دارا می باشد.