1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان کمیته تخصصی اطلاع رسانی در تاریخ ۱۴ تیرماه در راستای مصوبه شورای اداری استان و با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم در شرایط پیک بار در سالن جلسات شرکت توزیع برق اسان کردستان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست عبدالملکی با اشاره به وضعیت موجود و تکالیف دستگاه ها گفت:  قطعی برق از نگرانی همه مسئولین می باشد و همه ارگان‌ها وظیفه دارند همکاری لازم را در راستای آموزش و اطلاع ‌رسانی با هدف نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف کردن در جامعه را انجام دهند.

وی در ادامه تأکید کرد: رسانه صدا و سیما در خط مقدم این آگاه سازی و اطلاع رسانی قرار دارد و باید از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در جهت آموزش و اطلاع‌رسانی با هدف تأثیرگذاری در رفتار مشترکین انجام دهیم.

عبدالمکلی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: در حوزه سیما می‌توان به برنامه‌های آموزشی، ترکیبی و نمایشی با محوریت مدیریت مصرف برق و همچنین برنامه های پر محتوای صدای استان کردستان  که در بین مردم از نفوذ خوبی برخوردار است و همچنین حضور در فضای مجازی که فضایی نوظهور است و  تکمیل کننده موارد بالاست، اشاره کرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان در ادامه سخنان خود به دین مبین اسلام اشاره کرد و بیان کرد: صرفه جویی در دین مبین اسلام بسیار تأکید شده است این در حالی است که ما کشوری پر مصرف

” در مصرف آب و برق ” هستیم و باید این مهم در بتن جامعه نهادینه گردد.

عبدالملکی در ادامه این نشست گفت: به منظور اثر گذاری هرچه بیشتر و بهتر در جامعه و نفوذ بر آن باید دو نکته را رعایت کنیم، اولا درگیر کردن مخاطب با موضوعات مربوط به مدیریت مصرف و ثانیا مشارکت دادن در این موضوع جهت تاثیر گذاری بیشتر در رفتار مشترکین استان.

وی در ادامه عنوان کرد: تغییر در نگرش ها از طریق استفاده از همه ظرفیت ها ممکن خواهد بود، این مهم ممکن است زمانبر باشد و نیازمند تکنیک های شناختی است و به مرور ایجاد می گردد.

وی در انتهای سخنان خود به یکی دیگر از راه های تاثیر گذاری بر مردم اشاره کرد و اذعان داشت: مراجعه به علمای دینی و رسانه ها در جهت صرفه جویی در مصرف برق می تواند کمک شایانی به نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف کردن در بین آحاد جامعه داشته باشد.

در ادامه این نشست هیوا لهونیان، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به نقش مهم و اساسی اطلاع رسانی و اهمیت آن در راستای آگاهی‌بخشی به مردم و مشترکین در راستای خدمات هرچه بهتر و مطمئن تر اشاره کرد.

لهونیان در ادامه سخنان خود به ظرفیت های صدا و سیمای مرکزی استان اشاره کرد و اذعان داشت: میتوان در شرایط کنونی و بحران های پیش رو خصوصا موضوع آب و برق، فرهنگ صحیح مصرف کردن را در جامعه نهادینه کنیم و از تشویش اذهان عمومی با خبرهای کذب از طریق استفاده از این ظرفیت ها جلوگیری کنیم.

وی در ادامه به میزان تولید و مصرف برق در کشور اشاره کرد و گفت : توازن تولید و مصرف برق در کشور به هم خورده است ، این در حالی است در این شرایط بحرانی که به صورت میانگین ۳۷۰ مگاوات سهمیه استان کردستان است در حالی که میزان انرژی مورد نیاز برای این فصل ( پیک بار ) در استان بیش از ۵۰۰ مگاوات میباشد که باید این مابه تفاوت را با مدیریت مصرف مشترکین جبران کرد و اگر این اتفاق نیفتد مجبور به اعمال خاموشی ها می‌شویم که در روزهای اخیر نیز مشکلاتی را به وجود آورده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در انتهای سخنان خود تأکید کرد: روزهای آینده، روزهای بسیار سختی پیش رو داریم اما با همکاری دستگاه های استانی و همراهی سازمان صدا و سیمای استانی زمینه اطلاع رسانی بیشتر به مردم فراهم گردد و در تقویت و نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف برق نقش تأثیر گذاری داشته باشد و همچنین مشترکین نیز با مدیریت مصرف برق و راهکار های ساده    می‌توانند نقش مهم و اساسی در همکاری و همیاری با شرکت توزیع برق داشته باشند و این شرکت را در ارائه برق مطمئن و پایدار یاری رسانند.