1

رسیدگی به درخواست بررسی صورت حساب مشترکین شرکت های توزیع نیروی برق

Examining the request to review the bills of the subscribers of electricity distribution companies

شرح خدمت :
مشترکین می توانند به منظور بررسی صورت¬حساب، درخواست خود را به صورت غیرحضوری ثبت نمایند تا موارد جهت صحیح یا غلط بودن صورتحساب صادره بررسی گردد و در صورت وارد بودن درخواست، قبض اصلاح گردد.

   
:   Service Discription
If the subscriber has a request to reprint the issued invoice (within the specified intervals), he / she can request the issuance of a duplicate receipt and receive it in absentia.

متوسط زمان ارائه خدمت : 5 روز

واحد پاسخگو : معاونت مشترکین
 

شماره تماس واحد پاسخگو: 33163770 -087

نحوه ارائه خدمت : الکترونیکی   نیمه الکترونیکی   مراجعه حضوری

مدارک لازم : شناسه قبض


لینک دریافت خدمت


راهنمای استفاده از خدمت


توافق نامه سطح ارائه خدمت


سایر اطلاعات تکمیلی

رسیدگی به درخواست بررسی صورت حساب مشترکین شرکت های توزیع نیروی برق
سوالات متداول
سوال 1: نحوه محاسبه برق مصرفی مشترک چگونه است ؟

محاسبه صورتحساب طبق آخرین دستورالعمل ابلاغی شرکت توانیر انجام میگیرد.

سوال 2 : گزینه انتخاب در صورت حسابها به چه مفهومی است ؟

گزینه در واقع انتخابی است برای نرخهای دیماند و انرژی نصرفی بدین صورت که مشترک بر اساس رفتار مصرفی برق خود در بازه های زمانی یکسال می تواند تعیین کند که نرخ انرژی بالا و یا دیماند بالای پرداخت نماید بری مثال در مواردی که کارخانه در چند ماه از سال بدلایلی مصرفی کلی داشته باشد و یا بدون مصرف باشد مشترک می تواند برای آن مقاطع زمانی تقاضای گزینه ۱ و یا ۳ بنماید تا نرخ دیماند کمتری را پرداخت نماید و پس از سپری شدن زمان فوق و عوض شدن رفتار مصرفی کارخانه می تواند مجدداً گزینه ۱ را انتخاب نماید.

سوال 3 : مدارک مورد نیاز برای درخواست بررسی صورت حساب چیست ؟

– آخرین قبض یا رسید پرداختی
– قبض دارای مشکل

سوال 4 :درصورتیکه به مبلغ قبض صادره اعتراض داشته باشیم چه مراحلی طی می شود ؟

پس از ثبت درخواست ، کارشناسان شرکت موارد ذیل را چک کرده و نسبت به تایید یا اصلاح قبض اقدام می کنند:
– چک کردن قرائت صحیح کنتور
– مصارف دوره قبل
– تست کنتور

سوال 5 :در صورتیکه به تعرفه یا به بدهی قبلی اعتراض داشته باشیم چه مراحلی طی می شود ?

تعرفه : پس از ثبت درخواست در صورتیکه نوع تعرفه در قبض اشتباه درج شده باشد اصلاح می گردد .
بدهی: بدهی قبلی مشترک مورد بررسی قرار گرفته و پس از بررسی نسبت به تایید یا اصلاح قبض اقدام می شود.