رسیدگی به درخواست بررسی صورت حساب مشترکین شرکت های توزیع نیروی برق
Examining the request to review the bills of the subscribers of electricity distribution companies
شرح خدمت :
مشترکین می توانند به منظور بررسی صورت¬حساب، درخواست خود را به صورت غیرحضوری ثبت نمایند تا موارد جهت صحیح یا غلط بودن صورتحساب صادره بررسی گردد و در صورت وارد بودن درخواست، قبض اصلاح گردد.
: Service Discription
If the subscriber has a request to reprint the issued invoice (within the specified intervals), he / she can request the issuance of a duplicate receipt and receive it in absentia.
متوسط زمان ارائه خدمت : 5 روز
واحد پاسخگو : معاونت مشترکین
شماره تماس واحد پاسخگو: 33163770 -087
نحوه ارائه خدمت : الکترونیکی نیمه الکترونیکی مراجعه حضوری
مدارک لازم : شناسه قبض
لینک دریافت خدمت
راهنمای استفاده از خدمت
توافق نامه سطح ارائه خدمت
سایر اطلاعات تکمیلی
سوالات متداول
سوال 1: نحوه محاسبه برق مصرفی مشترک چگونه است ؟
محاسبه صورتحساب طبق آخرین دستورالعمل ابلاغی شرکت توانیر انجام میگیرد.
سوال 2 : گزینه انتخاب در صورت حسابها به چه مفهومی است ؟
گزینه در واقع انتخابی است برای نرخهای دیماند و انرژی نصرفی بدین صورت که مشترک بر اساس رفتار مصرفی برق خود در بازه های زمانی یکسال می تواند تعیین کند که نرخ انرژی بالا و یا دیماند بالای پرداخت نماید بری مثال در مواردی که کارخانه در چند ماه از سال بدلایلی مصرفی کلی داشته باشد و یا بدون مصرف باشد مشترک می تواند برای آن مقاطع زمانی تقاضای گزینه ۱ و یا ۳ بنماید تا نرخ دیماند کمتری را پرداخت نماید و پس از سپری شدن زمان فوق و عوض شدن رفتار مصرفی کارخانه می تواند مجدداً گزینه ۱ را انتخاب نماید.
سوال 3 : مدارک مورد نیاز برای درخواست بررسی صورت حساب چیست ؟
– آخرین قبض یا رسید پرداختی
– قبض دارای مشکل
سوال 4 :درصورتیکه به مبلغ قبض صادره اعتراض داشته باشیم چه مراحلی طی می شود ؟
پس از ثبت درخواست ، کارشناسان شرکت موارد ذیل را چک کرده و نسبت به تایید یا اصلاح قبض اقدام می کنند:
– چک کردن قرائت صحیح کنتور
– مصارف دوره قبل
– تست کنتور
سوال 5 :در صورتیکه به تعرفه یا به بدهی قبلی اعتراض داشته باشیم چه مراحلی طی می شود ?
تعرفه : پس از ثبت درخواست در صورتیکه نوع تعرفه در قبض اشتباه درج شده باشد اصلاح می گردد .
بدهی: بدهی قبلی مشترک مورد بررسی قرار گرفته و پس از بررسی نسبت به تایید یا اصلاح قبض اقدام می شود.