1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان محمد آزاد حسینی در تشریح این خبر گفت: در تکمیل فاز اول این پروژه 6590 مترخط فشار متوسط  هوایی جهت اجرای عملیات روشنایی و سیستم تهویه دوتونل گردنه های ( همرو و گزدره ) با اعتباری بالغ 13 میلیارد ریال اجرا و به بهره برداری رسید.

حسینی در ادامه افزود: در فاز اول این طرح تعداد 125 پایه بتنی و 658 کیلوگرم سیم آلومینیومی ستفاده شده است، همچنین نصب و راه اندازی دو دستگاه ترانس جدید 100 کیلوولت آمپر در فاز دوم این پروژه در دست اقدام است.

وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: دو دستگاه پست کمپکت 500 کیلو ولت آمپر در آینده نزدیک در محل تونل ( همرو ) نصب و خواهد گردید، البته اقدامات مربوط به کابل کشی روشنایی در مسیر تونل ها به اتمام رسیده و این تجهیزات در آینده نزدیک آماده بهره برداری خواهد شد.

مدیر امور توزیع برق شمال سنندج در ادامه سخنان خود بیان داشت: سیستم روشنایی دو تونل ( همرو و گزدره ) در حال حاضر نصب و اجرا گردیده است، همچنین برق رسانی این محور با ایمن سازی شبکه راه و محور ارتباطی تحت تاثیر مراودات و فعالیت های منطقه مرتبط بوده و آماده و مهیای تردد ایمن رانندگان از این مسیر پر رفت و آمد است.

محمد آزاد حسینی در پایان سخنان خود با اشاره به جاده جدید سنندج به مریوان بیان کرد: جاده جدید سنندج به مریوان دارای 3 تونل است که دو تونل در محدوده ی کلاترزان ( همرو و گزدره ) قرارگرفته، خوشبختانه هر سه تونل از زیرساخت برق رسانی برخوردار شده اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 گفتنی است از نظرحجم ترافیکی و نیز جلوگیری از ایجاد گره های بین راهی، این طرح یک اولویت محسوب می شود تا سهولتی 2 چندان در ایمن سازی این مسیر ایجاد گردد.