1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان محمد سعید سلطانی در تشریح این خبر گفت: سرقت تجهیزات و سیم های برق طی 6 ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است،   در  6 ماهه اول سال 98 آمارسرقت سیم ها به میزان  4500 کیلوگرم و به تعداد 224 فقره بوده که این رقم در مدت مشابه در سالجاری به میزان 5386 کیلوگرم  در قالب 350 فقره با رشد 19/68 درصدی همراه بوده است.

سلطانی در ادامه افزود: جمع ارزش  ریالی سرقت انجام شده درسال جاری 808 میلیون تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای کاهش سرقت ها اضافه کرد: استفاده ازکابل های خودنگهدار در احداث شبکه های جدید و تعویض شبکه های سیمی قبلی و تبدیل آن ها به کابل خود نگهدار و همچنین استفاده از بست های  ضد سرقت شبکه فشار ضعیف و پست های هوایی، استفاده از اسپیسر در شبکه های فشار ضعیف و متوسط و ایمن سازی درب پست ها و شالترها از جمله این اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بعضی از مناطق این شهرستان شاهد افزایش حجم سرقت تجهیزات شبکه برق هستیم تصریح کرد: در صورت عدم انجام اقدامات پیشگیرانه درصد افزایش سرقت به مراتب از مقادیر اعلامی بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: ایجاد گشت مشترک با نیروهای محترم انتظامی و تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار، استفاده از اسپیسر در شبکه های فشار ضعیف با هدف به حداقل رساندن سرقت ها در طی 6 ماهه اخیر در سطح این شهرستان صورت گرفته است.

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: :شهروندان  می توانند در صورت مشاهده موارد نا ایمن، سرقت سیم و تجهیزات شبکه، انشعابات غیرمجاز و دستکاری لوازم اندازه گیری و سایر موارد در حوزه برق با شماره 121 واحد عملیات و اتفاقات تماس بگیرند و درخواست خود را مطرح کنند.

لازم به ذکر است اقدامات انجام شده فوق  الذکر با هماهنگی  و تعامل  کامل با مجموعه کمیسیون پیشگیری از سرقت فرمانداری، نیروهای انتظامی شهرستان صورت گرفته است.