1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اسعد خالدی در توضیح این خبر گفت : با نصب و راه اندازی این دو سکسیونر ، شاخص انرژی توزیع نشده کاهش یافته و به تبع آن کاهش زمان خاموشی ها ، افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه را به همراه خواهد داشت. همچنین با نصب این تجهیزات تعداد کلیدهای 20کیلو ولت از 1/5 کلید به ازای هر فیدر فراتر می رود.

وی در ادامه اشاره کرد: هدف از نصب  خازن 600 کیلو وار را بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات و همچنین آزادسازی ظرفیت فیدر حسن آباد اعلام کرد و افزود : در نتیجه نصب خازن کاهش بار راکتیو فیدر منجر به کاهش تلفات و بهبود ولتاژ و اصلاح ضریب خطا میشود.

خالدی دربخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت : میزان موفقیت در بازیابی و جابجایی بار در شبکه های توزیع به تعداد و مکان سکسیونرها و نقاط مانور بستگی دارد و با مکان یابی مناسب این تجهیزات می توان علاوه بر تحت تانسیون قراردادن شبکه 20 کیلوولت از بروز اختلال در وسایل برق مشترکان جلوگیری بعمل آورد .

مدیر توزیع نیروی برق جنوب سنندج اضافه کرد : بروز هرگونه اختلال درشبکه توزیع می تواند مشترکین را با مشکل مواجه کند و باعث قطع سرویس مصرف کنندگان شود . از این رو عمده ترین راه بهبود قابلیت اطمینان شبکه های توزیع ، نصب تجهیزات کلید زنی همچون سکسیونرها و کلیدهای مانور است .

وی درپایان گفت : فیدرحسن آباد دارای 170دستگاه پست توزیع هوایی است و با استفاده از نرم افزار جی ای اس و خروجی digsilent محاسبات مکان یابی خازن انجام شده و بر این اساس یک دستگاه خازن فیدرحسن آباد در مسیر نصب گردید.

گفتنی است ، طول شبکه های توزیع برق که مناطق وسیعی را تامین می کنند با نصب این کلیدهای قطع کننده جهت اجرای مانور بسیار کوتاه تر خواهد شد.