معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان جواد اکبرآبادی در تشریح این خبر گفت :سامانه پاسخگویی 121به عنوان پل ارتباطی مستقیم بین مردم وشرکت توزیع برق کردستان می باشدکه درراستای رضایتمندی مشترکین باهدف جمع آوری درخواست ها وهدایت آن به واحدهای متولی،ثبت ،دسته بندی وپی گیری خاموشی های برق وحوادث ناخواسته و اعزام به موقع اکیپ ها به صورت شبانه روزی، ارائه خدمت ارائه می کند.
اکبرآبادی بابیان اینکه درحال حاضرتعداد11نفردرهرنوبت کاری بصورت شبانه روزی دربرق شهرستانهای تابعه نسبت به پاسخگویی شهروندان اقدام می نمایند تصریح کرد:سیستم پاسخگویی به مشترکین درسامانه فوریتهای برق بصورت هوشمند می باشدبه گونه ای که کلیه تماسهای مردمی بااین سامانه بصورت اتوماتیک هدایت و ضبط شده وپاسخگویی و بررسی درخواست ها توسط اپراتورها انجام شده وچنانچه مشترک قبلا تماس گرفته باشدباتماس مجددبلافاصله درسیستم شناسایی شده ووضعیت رسیدگی به خاموشی یاموارددرخواستی مشترک ردیابی وآخرین وضعیت آن به مشترک اعلام میگردد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:طی 8ماهه نخست امسال سامانه فوریتهای برق این شرکت به بیش از285هزارتماس تلفنی شهروندان وایجاد29960دستورکاراتفاقاتی اقدام نموده که این رقم شامل 9500دستورکاراشکال درکابل سرویس وکنتور مشترک بوده ، 880موردبعنوان اشکالات داخلی سیم کشی منازل واماکن مورداستفاده مشترکین بوده و .19580مورددرخصوص اشکال درشبکه برق محل میباشدهمچنین 9970تماس مردمی باسامانه 121پیرامون موضوع خاموشی موردی درروشنایی معابرگزارش شده است اکبرآبادی درپایان گفت:دستاوردمهم سامانه 121ایجادبانک اطلاعاتی مناسب درخصوص خاموشی های شبکه است که شاخص های تعدادخاموشی ها ؛مدت زمان خاموشی وعلت خاموشی هرفیدرتوسط نرم افزاراین سامانه بصورت دوره ای بررسی وفیدرهای باقطعی بالا شناسایی میشودوبه تبع آن نسبت به بهبودپایداری شبکه برق این مناطق اقدام میگردد.