1

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان؛ سینا چاره‌جو در تشریح این خبر اظهار داشت: از ابتدای فروردین لغایت اول بهمن ماه سال‌جاری تعداد خاموشی‌های خطوط فشار متوسط و فشارضعیف شهرستان ديواندره نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش ۱۰۴ موردي مواجه بوده است.

وي با اعلام اينكه امسال جمعاً تعداد يك هزار و ۵۲۲ مورد خاموشی در سطح شهرستان ديواندره ثبت گردیده، افزود: بر اساس اين آمار، نرخ انرژی توزیع نشده در مدت زمان مذکور معادل 41.77 درصد کاهش داشته است.

مديريت توزيع نيروي برق شهرستان ديواندره با بيان اينكه در حال حاضر ۲۹ هزار و ۸۲۹ مشترک در شهرستان ديواندره وجود دارد، گفت: 178 روستای اين شهرستان برق‌دار هستند.

وي با اشاره به اينكه برق مشتركين شهرستان ديواندره توسط۱۰فیدر20 کیلوولت از پست 20/63 نساره و یک فیدر 20 کیلوولت از پست فوق توزیع دوراهی تکاب تغذیه می‌شوند، تصريح كرد: پیک مصرف این شهرستان در پایان دی‌ماه ۹۷ معادل 11.8 مگاوات محاسبه گرديد.

چاره‌جو در بیان دلایل حصول این نتایج توضيح داد: اجرای مانورهای خدمت متعالی در راستای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌ها، انجام تعمیرات و نگهداری به موقع خطوط و تجهیزات پست‌های توزیع و بهره‌‌گیری از فن‌آوری‌های نوین در تأسیسات توزیع برق از قبیل استفاده از هادی‌های روکش‌دار، تبدیل بیش از شش کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و استفاده از لوله‌های پلیاتیلین جهت عایق‌کاری بیش از۱۳۰ کیلومتر از فیدرهای 20 کیلوولت این شهرستان که در مسیر عبور پرندگان قرار داشت، از جمله اهم اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش نرخ خاموشی‌ها و تقلیل انرژی توزیع نشده شهرستان ديواندره بود.

وی در پایان يادآورشد: با مساعدت مجموعه عوامل علاوه بر حفظ موقعیت كسب شده بتوان براي نيل به اهداف و چشم‌اندازهای آتی شرکت گام‌های استوارتری را برداشت.