1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان سید محمد آزاد حسینی  در تشریح این خبرگفت : 482کیلومتر شبکه فشارضعیف درحوزه برق شمال وجود دارد که با بهرگیری ازکابل خود نگهدار تاکنون 337 کیلومتر معادل 70 درصد از شبکه اصلاح وساماندهی شده است و در نظر می باشد تا پایان سال 1401 تمامی شبکه توزیع شهری و روستایی به کابل خودنگهدار تبدیل گردد.

وی افزود : برای اجرای این طرح 18 کیلومتر شبکه ی فشار ضعیف هوایی فرسوده موجود ، جمع آوری و بجای آن ، کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان  از محل منابع داخلی شرکت جایگزین گردید . نصب پایه فشار ضعیف باهدف تعویض پایه های فرسوده و ساماندهی انشعابات منصوبه درطول مسیر به منظور استاندارد سازی شبکه از جمله اقدامات صورت گرفته دراجرای پروژه مذکورمحسوب می شود.

مدیرامور توزیع برق شمال سنندج در ادامه سخنان خود به بخشی از مزایای این طرح اشاره کرد و گفت : کابل های خودنگهدار در برابر نفوذ آب عایق مناسبی هستند و بسیاری از حوادث و  قطعی های ناخواسته ناشی از برخورد با شبکه را بطور چشمگیری کاهش می دهند ، علاوه بر آن کاهش نوسانات شبکه , کاهش سرقت سیم و تجهیزات مسی , رفع ضعف ولتاژ و رفع حریم و ایجاد مبلمان مناسب شهری ، از مهمترین مزایای تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار است.

لازم به ذکر است در برنامه تدوین شده معین گردیده است که تا پایان سال 1401 کل شبکه فشار ضعیف استان ، به کابل خود نگهدار تبدیل گردد.