تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۲۳ دی ۱۴۰۰

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون کنتور برق ۲۱ روستا با تعداد بیش از ۳۲۵۰ اشتراک در شهرستان سروآباد تکخوانی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبدالله آذری مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد گفت: جلب رضایت مشترکین، برقراری عدالت اجتماعی و بهره‌مندی از شرایط انشعاب برای مشترکین روستایی همچون مشترکین شهری، یکی از اولویت‌های برنامه کاری شرکت‌ توزیع برق استان و به‌تبع آن شهرستان سروآباد محسوب می‌شود.

وی افزود: بخش اعظمی از روستاهای این شهرستان در مناطق صعب‌العبور قرارگرفته و همین امر نیز باعث شده تا سختی کار و اجرای فعالیت‌هایی مربوط به اصلاح و بهینه‌سازی شبکه در این روستاها دوچندان باشد.

وی افزود: شهرستان سروآباد دارای ۷۲ روستا می‌باشد که تمام روستاهای بالای ۵ خانوار در این شهرستان از نعمت انرژی برق بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون کنتور برق ۲۱ روستا با تعداد بیش از ۳۲۵۰ اشتراک در شهرستان سروآباد تکخوانی شده است، افزود: جهت تکخوانی این کنتورها۱۸ میلیارد و۳۰۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده است تا کنتورهای این روستاها از حالت باز فروش خارج و به تکخوانی تبدیل‌ شوند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته فقط کنتورهای ۳ روستا با بیش از ۵۵۰ اشتراک در سروآباد تکخوانی شده بود، افزود: بر اساس برنامه های عملیاتی تدوین شده در سال جاری، کنتور برق ۶ هزار مشترک روستایی دیگر دراین شهرستان تکخوانی می شود.

وی افزود: اجرای طرح تکخوانی کنتور روستاها می‌تواند برخی مشکلات مربوط به هرگونه ابهام و اختلاف‌نظر روستاییان در مورد نحوه قرائت و محاسبه نرخ قبوض برق مصرفی را برطرف کند.

وی گفت: با اتمام طرح تکخوانی کنتورهای برق روستاها، مشترکین روستایی دیگر می‌توانند وضعیت مصرف برق و یا وجود هر ابهامی در قبوض برق مصرفی خودرا به‌صورت سیستمی از طریق “پورتال شرکت” و یا “اپلیکیشن برق من”  (که به صورت لحظه ای ۸۵ خدمت شرکت توزیع برق استان را به صورت غیرحضوری ارائه می دهد) دریافت نمایند.

image_pdfimage_print