تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۱۷ دی ۱۳۹۹

مدير توزيع برق شهرستان کامیاران از تعویض و اصلاح 100دستگاه كنتور تک فاز خانگی معیوب روستایی در راستای اجرای طرح کاهش تلفات و به منظور اصلاح لوازم اندازه گیری مشترکین و رضایتمندی مردمی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، شهرام بهمنی مدیر برق شهرستان کامیاران در تشریح این خبر گفت :با توجه به اینکه کنتورها یکی از نیازهای اعمال برنامه های مدیریت بار است بنابراین هرگونه تحول در چگونگی مصرف انرژی مستلزم شناسایی و تعویض کنتورهای معیوب برق و اطمینان از صحت ثبت انرژی مصرفی میباشد که لوازم اندازه گیری سالم و چند تعرفه ای این نقش رابه خوبی ایفا میکنند.

وی در تشریح معیارهای انتخاب کنتور معیوب جهت تعویض اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ دستگاه کنتور پس از  تست و بازرسی شناسایی شده‌اند که از این تعداد بیش از ۲۰ دستگاه به دلیل دستکاری و نزدیک به ۶۰ دستگاه به دلیل معیوب بودن کنتورها و یا داشتن خطای غیرمجاز و همچنین ۲۰ دستگاه بدلیل شکستگی شیشه کنتور درراستای طرح کاهش تلفات و هدر رفت انرژی تعویض شدند.

ایشان در ادامه افزود: در اجرای این طرح جهادی،  گروههای بازرسی مشترکین و مامورین قرائت و توزیع قبوض نسبت به بازرسی  منظم  لوازم اندازه گیری اقدام و کلیه کنتورهای معیوب منطقه شناسایی  و با برنامه ریزی لازم ومدون نسبت  به تعویض  تدریجی آنها،اقدام میشود.

بهمنی در ادامه نسبت به مزایای این طرح خاطرنشان کرد: کاهش تلفات در شبکه های توزیع ، تشویق مشترکین به کاهش مصرف ، مدیریت مصرف از طریق کاهش دیماند ، قطع برق مشترکین پرمصرف  در شرایط  خاص، از دیگر مزایای این طرح دانست.                                  

لازم به ذکراست اعتبار این پروژه یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال بوده که ازمحل اعتبارات داخلی شرکت توزیع تامین گردیده است و توسط همکاران این مدیریت و بصورت فوق برنامه ظرف ده روز کاری به اتمام رسید.                                                                                                                                                             

image_pdfimage_print