تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۴ مرداد ۱۴۰۲

 

 

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد از پایان هوشمند سازی مشترکین اداری، صنعتی و کشاورزی سروآباد خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، احمد احمدی مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد، هدف از نصب این دستگاه‌ها را مدیریت بار و کنترل از راه دور شبکه برق، ایجاد آمادگی برای عبوراز پیک مصرف تابستانه و همچنین جلوگیری از خاموشی‌های بی برنامه واحتمالی بیان نمود.

وی تصریح کرد: با توجه به چالش مدیریت صحیح مصرف برق در چند سال اخیر، لزوم استفاده از تجهیزات هوشمند و دیجیتال بیش از گذشته حس می‌شود؛ بنابراین عملا نیاز به یک دستگاه اندازه‌گیری اتوماتیک وجود داشت که بتواند تمامی فرایندهای خواندن و دریافت اطلاعات را انجام دهد، به عبارتی هرگونه تحول در چگونگی مصرف انرژی، مستلزم دستگاه‌های اندازه گیری چند زمانه است که کنتورهای هوشمند و کلیدهای اتوماتیک موتوردار دربخش دیماندی این نقش را به‌خوبی ایفا می‌کنند.

احمدی درادامه نسبت به مزایای این طرح خاطرنشان کرد: ارسال نرخ به مشترکان و تشویق آنان به کاهش مصرف برق و مدیریت تقاضا ازطریق کاهش دیماند و قطع برق مشترکان معین درشرایط بحرانی شبکه‌های توزیع از سایر مزایای اجرای این طرح است.

گفتنی است، به‌صورت مستقیم وغیرمستقیم طول شبکه بانصب این کلیدهای اتوماتیک قطع کننده جهت اجرای مانورکوتاه‌تر خواهد شد ومنبعد شاهد خاموشی گسترده و بروز اختلال در وسایل برقی این دسته از مشترکان درسطح شبکه نخواهیم بود.

image_pdfimage_print