تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

مديريت توزيع برق شهرستان دهگلان از اتمام پروژه تبديل 4000 متر شبکه سيم مسی به كابل خودنگهدار شهر بلبان آباد با اعتباری بالغ بر 2میلیاردو 264 میلیون ريال خبر داد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان آقامحمدی مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان در تشریح این خبر گفت: در مناطقی از شهرهای بزرگ با توجه به وجود بافت شهری فرسوده ونبود فضای کافی و مناسب برای سیمهای هوایی، صخره ای بودن مسیر برای کابل کشی زمینی و نبود امکانات و دشواری تردد تجهیزات و ماشین آلات در مناطق کوهستانی و خارج از شهر، این مدیریت را ناگزیر به کارگیری انواع هادیهای روکشدار بویژه کابلهای خودنگهدار (عمدتا از نوع فشار ضعیف) نموده است.

وی در ادامه اذعان داشت: از جمله مزایای عمده استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق ،کاهش تلفات انرژی، کاهش احتمال اضافه ولتاژهای ناشی از رعد و برق، کاهش تلفات با از بین رفتن جریان نشتی در درختان و تجهیزات ،پایداری شبکه ، جلوگیری از سرقت شبکه ، اصلاح آرایش شبکه وافزایش ضریب ایمنی در محیط کار  عنوان کرد.

وی در همین راستا از اتمام پروژه تبدیل سیم مسی  به کابل خودنگهدار شهر بلبان آباد با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۶۴ میلیون ریال خبر داد.

وی در ادامه افزود: در مواردی که استفاده از خطوط با هادیهای لخت(سیم های مسی) منجر به بروز حوادث گذرا می شود و یا اینکه رعایت حریم و سایر نکات فنی و ایمنی شبکه برق مقدور نیست استفاده از کابلهای خود نگهدار هوایی راه حل منطقی است.

وی در پایان افزود: با اجرای این طرح بالغ بر چهار کیلومتر از شبکه هوایی قدیمی این مناطق به کابل خودنگهدار جایگزین شد که این کار ضمن جلوگیری از اتلاف انرژی و افت جریان،قطعا کاهش خاموشی‌های ناشی از سرقت شبکه و ارتقا رضایتمندی مشترکین برق را نیز به دنبال خواهد داشت.

image_pdfimage_print