تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اصلاح و بازمهندسی شبکه برق ۶۵۲ روستای استان در قالب طرح بهارستان خبر داد و گفت: از این تعداد شبکه برق ۲۹۹ روستای آن در سال جاری انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: هدف بنیادین و اصلی این شرکت ارائه خدمات درخور و شایسته به شهروندان در راستای تأمین برق پایدار است و برای رسیدن به این مهم از هیچ کوششی فروگذار نبوده و نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح های بهینه سازی شبکه برق در سال جاری اقدامات شاخصی در استان علل الخصوص در سطح روستاها انجام شده است، گفت: از جمله این اقدامات می توان به اجرایطرح بهارستان با هدف بهسازی و بازمهندسی کلیه تجهیزات شبکه و ارتقاء کیفیت خدمات دهی به مشترکان روستایی به مثابه مشترکان شهری اشاره کرد.

لهونیان افزود: درهمین راستا و در سال جاری شبکه برق ۲۹۹ روستای استان در قالب طرح بهارستان با اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان به طور کامل اصلاح و باز مهندسی شد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در ۵۸ روستای دیگر استان از پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی برخوردار است، افزود: جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح روشنایی معابرعمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق و رفع حریم شبکه برق مشترکان روستایی و توسعه شبکه به منظور ایجاد بستر مناسب برای تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب از مهمترین اهداف اجرای طرح بهارستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان اظهار داشت: سال گذشته از ۴۲۰ روستای مورد هدف برای اجرای این طرح در سطح استان، شبکه برق ۳۵۳ روستا با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان به طور کامل اصلاح و بازمهندسی شد.

در حال حاضر ۷۲۳ هزار مشترک در کردستان در بخش های مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت توزیع نیروی برق بهره مند هستند.

image_pdfimage_print