تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۲۸ تیر ۱۳۹۹

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اتمام پروژه برقرساني به روستاي مرزي پيران كهن شهرستان مریوان با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 466 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ،هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در تشریح این خبر گفت : استان کردستان یکی از استان‌های مرزی کشور است که خدمات مختلفی از جمله برق در نقاط دور و نزدیک روستایی این استان فراهم شده که زمینه رفاه و آسایش مردم را ایجاد کرده و امسال نیزدر سال جهش تولید ، پروژه برقرسانی به این روستا افتتاح گردید.

وی در ادامه اذعان داشت: روستای پیران کهن در نقطه صفر مرزی شهرستان مریوان با جمعیت زیر  ۲۰ خانوارواقع شده که در دوران جنگ تحمیلی خالی از سکنه شد و با توجه به بازگشت اهالی به روستا و احداث منازل مسکونی و اشتغال به کار کشاورزی و دامداری درخواست برقرسانی از سال ۹۷ به شرکت توزیع برق کردستان داده شد که پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در سطح وزارت کشور، نسبت به احداث شبکه و تامین برق روستا ، در دهم تیر ماه اقدام گردید.

وی در ادامه افزود: برقدارشدن این روستا در سال جهش تولید ، در راستای کمک به مهاجرت معکوس به روستاها بوده تا علاوه بر ایجاد زمینه رفاه و آسایش مرز نشینان، نسبت به فعال نمودن بخش کشاورزی و دامپروری در روستای پیران کهن اقدام شود .

لهونیان در پایان خاطرنشان کرد:این پروژه  با احداث ۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و یک دستگاه پست هوایی ۵۰ کاوا ، ۸۰ متر شبکه فشار ضعیف زمینی ، ۷۸۰ متر شبکه فشار ضعیف هوایی با اعتباری بالغ بر ۷ میلیاردو۴۶۶ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

لازم بذکر است در مراسم افتتاح پروژه برقرسانی به روستای پیران کهن شهرستان مریوان، مدیرکل دفتر حراست مرکزی ، مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل ،  فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان مریوان ، فرمانده هنگ مرزی ، معاونت سپاه مریوان، جمعی از روحانیوان و مدیران شهرستان و جمع زیادی از اهالی روستا ، حضور داشتند.

image_pdfimage_print