تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

مدیر توزیع برق شهرستان سقز از اجرای عملیات تبدیل 9239 متر تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار محله ی تازآباد شهرستان سقز با هدف استانداردسازی شبکه با اعتباری بالغ بر 6 میلیاردو هشتصدو پنجاه میلیون ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عطاا… نوروزی درتشریح این خبر گفت: در مواردی که استفاده از خطوط با هادیهای لخت منجر به بروز حوادث گذرا می شود و یا اینکه رعایت حریم و سایر نکات فنی و ایمنی شبکه برق مقدور نیست استفاده از کابلهای خود نگهدار هوایی راه حل منطقی است.

وی در ادامه اذعان داشت: اجرای عملیات طرح تبدیل شبکه سیمی مسی به کابل خودنگهدار در محله ی تازآباد حومه در شهرستان سقز با متراژ  ۹۲۳۹ متر با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون ریال احداث و به بهره برداری رسید.

وی در ادامه مزایایی عمده استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق خاطرنشان کرد و گفت: از جمله مزایای اجرای این طرح کاهش انرژی توزیع نشده به مقدار قابل ملاحظه ، کاهش هزینه شاخه زنی در مناطق مشجر، کاهش تلفات با از بین رفتن جریان نشتی در درختان و تجهیزات، مقاوم بودن نسبت به خوردگی و در نتیجه کاهش پارگی خطوط فشار ضعیف، کاهش میزان استفاده های غیر مجاز از برق،کاهش تلفات و زیباسازی مبلمان شهری و روستایی دانست.

نوروزی در پایان یادآورشد: در بسیاری از مناطق بدلیل بافت غیر مناسب شهری و مسائل اقتصادی امکان احداث شبکه کابلی زیر زمینی میسر نبوده و به همین دلیل استفاده از کابل های خودنگهدار تنها راه حل جهت کاهش اختلالات در شبکه فشار ضعیف و حل مسئله استفاده غیر مجاز از شبکه برق و همچنین به عنوان راه حلی مناسب جهت مهندسی و استانداردسازی شبکه با توجیه اقتصادی مطرح شده است.

image_pdfimage_print