تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۲۵ مهر ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از احداث بیش از ۷ هزار متر خط فشار متوسط نفوذی جهت تامین برق چاههای فاقد انشعاب برق در روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، محمد رضا حاجیان مدیر توزیع برق شهرستان قروه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۷ هزار و ۷۱۵ متر خط نفوذی جهت تامین برق چاه های کشاورزی در روستاهای این شهرستان احداث گردید.

وی با اشاره به هزینه کرد ۲۸ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریالی برای احداث این میزان خط نفوذی، افزود: احداث این خط ها در روستاهای سوتپه، صندوق آباد، دوسر، شکوه آباد و یک مورد نیز در مسیر خانه های کارگری و پارک گوندره قلعه، صورت گرفت.

حاجیان با اشاره به ضرورت برقرسانی به اراضی کشاورزی، تاکید کرد: تامین برق متقاضیان و مشترکین جدید کشاورزی و بخش تولیدی در روستاها، ارتقای ضریب پایدار، افزایش قدرت مانور شبکه و همچنین توسعه صنایع وابسته به کشاورزی از مهم ترین آثار اقتصادی و اجتماعی این پروژه ها محسوب می شود.

مدیر توزیع برق شهرستان قروه در ادامه بیان کرد: در حال حاضر به منظور تداوم احداث خط های نفوذی و تسهیل در تامین برق اراضی و چاه های کشاورزی این شهرستان، پروژه های دیگری نیز در دست اقدام می باشد.

وی افزود: احداث بالغ بر ۱۰ هزار متر خط نفوذی در روستاهای مختلف این شهرستان در حال انجام است که میزان سرمایه گذاری برای آنها، بیش از ۴۸ میلیارد ریال برآوده شده است.

در شهرستان قروه ۶۱ هزار و ۳۳۵ مشترک از خدمات شرکت توزیع برق بهره مند هستند.

از این میزان هزار و ۶۱۴ انشعاب مربوط به بخش کشاورزی است که حدود ۴۰ درصد مصرف برق شهرستان را در برمی گیرد.

image_pdfimage_print