تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۱۷ دی ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از احداث خط نفوذی به اراضی ناحیه «آغاسی» و «کَرَسی» خبر داد و گفت: خط فشار متوسط نفوذی برای اراضی این مناطق به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ “محمد رضا حاجیان” مدیر توزیع برق شهرستان قروه در خصوص این خبر اظهار داشت: احداث خط فشار متوسط نفودی در اراضی «آغاسی» و «کَرَسی» به جهت تامین برق دامداری ها و چاه های کشاورزی فاقد انشعاب برق به روستاهای این مناطق به بهره برداری رسید.

حاجیان با اشاره به هزینه کرد ۶ میلیارد و سیصد میلیون ریالی برای احداث این میزان خط نفوذی، اظهار داشت: احداث این خط نفوذی با بیش از ۱۰۰۰ متر بمنظور تامین برق مشترکین اراضی بخش کشاورزی و دامداری های این منطقه میتواند ظرفیت مناسبی برای کشاورزان و دامداران در زمینه تولید محصولات و اشتغالزایی فراهم نماید.

وی در خصوص اهمیت این پروژه در رشد تولید و توسعه اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: این پروژه زمینه ساز بهبود شرایط اقتصادی منطقه را فراهم خواهد کرد و به رشد و توسعه پایدار اقتصادی منطقه با برق دار نمودن دامداری ها, مرغداری ها و چاه های کشاورزی کمک شایانی می کند.

مدیرتوزیع برق شهرستان قروه درادامه با لزوم برقرسانی به اراضی کشاورزی بمنظور حذف آلاینده های ناشی ازسوخت های فسیلی و جلوگیری ازهدررفت هزینه ها تصریح کرد: با اجرای این پروژه علاوه بربهبود افت ولتاژ دراین مناطق، مشکلات مربوط به خاموشی و به حداقل رساندن زمان بازیابی شبکه برق نیز مرتفع شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه، این پروژه آثار مطلوبی بر توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه دارد، گفت: تامین برق متقاضیان و مشترکین جدید بخش کشاورزی و دامداریها، واحد های تولیدی و همچنین موجب ارتقای ضریب پایداری شبکه, افزایش قدرت مانور شبکه و توسعه صنایع وابسته به کشاورزی ازمهم ترین آثار اقتصادی و اجتماعی این پروژه محسوب میشود.

image_pdfimage_print