تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۲۴ آذر ۱۳۹۹

مدير توزيع برق شهرستان مريوان، از احداث و اصلاح 11 كيلومتر خط فشار متوسط هوایی جهت تامين برق یازده ایستگاه پمپاژ آب ثانویه در جنوب درياچه زريبار مريوان (پاياب) با اعتباري بالغ بر 15 ميليارد دويست و نود ميليون ريال خبر داد.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان، از احداث و اصلاح ۱۱ کیلومتر خط فشار متوسط هوایی جهت تامین برق یازده ایستگاه پمپاژ آب ثانویه در جنوب دریاچه زریبار مریوان (پایاب)  با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد دویست و نود میلیون ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، مرتضی محبتی در تشریح این خبر گفت: این پروژه از ابتدای شهرک هجرت شروع و در ادامه اراضی روستاهای ریخلان، کال سفلی، کال علیا، وله ژیر، کلکه جان و نی را پوشش می دهد و در راستای تکمیل سامانه انتقال آب سد گاران، جهت تامین برق یازده پمپاژ مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، احداث شده است.

ایشان در ادامه افزود : این پروژه ضمن تامین برق زمینهای کشاورزی پایین دست دریاچه زریبار که بالغ بر ۱۶۰۰ هکتار است، می تواند به عنوان خط نفوذی و دو منظوره از آن بهره برداری نمود که از این طریق ظرفیت بالقوه ای برای فروش انشعابات کشاورزی اعم از پمپاژ و سایر صنایع، بوجود آمده است.              

این مقام مسئول در پاپان خاطر نشان ساخت: پروژه پایاب یکی از پروژه های مهم این شهرستان می باشد که باعث خدمات رسانی موثرتر این مدیریت و کاهش تلفات برق خواهد شد و سهم بسزایی در تولید محصولات کشاورزی و همچنین ذخیره منابع آب و کاهش هدر رفت حوزه های آبی اعم از سطحی و زیر زمینی می شود و با استفاده از تکنولوژیهای جدید در صنعت کشاورزی و منابع طبیعی و انسانی موجود، موجبات پیشرفت در بخش کشاورزی منطقه را فراهم خواهد آورد.

image_pdfimage_print