تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

افزایش تعداد فیدرهای امور برق جنوب سنندج

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اسعد خالدی مدیر توزیع امور برق جنوب شهرستان سنندج از اخذ دو فیدر جدید  فشار متوسط، از پست فوق توزیع شهرک صنعتی سرنجیانه خبرداد و گفت: بارگیری از پست فوق توزیع شهرک صنعتی سرنجیانه با هدف کوتاه نمودن مسیر تغذیه فشار متوسط ، آزادسازی ظرفیت پست شماره ۱ سنندج و همچنین تامین برق واحدهای صنعتی،  تولیدی و سوله های شهرک صنعتی بوده است.

وی افزایش راندمان فیدرها را در رویارویی با شرایط بحرانی ازدیگر اهداف مهم این پروژه عنوان کرد و افزود: این پروژه در فاز اول طرح با احداث ۴۲۰ متر شبکه فشار متوسط زمینی دو مداره و راه اندازی ۲۳۰۰  متر خط فشار متوسط هوایی آماده بهره برداریست. برای اجرای این طرح بالغ بر ۳ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی شرکت هزینه شده است.

خالدی در ادامه اذعان داشت: با به مدارآمدن این دو فیدر جدید، تعداد فیدرهای حوزه امور برق جنوب شهرستان سنندج به ۲۵ فیدرافزایش یافته و با بهره برداری از آنها شاهد برطرف شدن ضعف ولتاژ در نقاط پایانی فیدرها خواهیم بود.

خالدی در ادامه گفت: قابلیت جابجایی بار در زمان خاموشی ها و کاهش نرخ انرژی توزیع نشده از دیگر مزایای به مدارآمدن این دو فیدر جدیدالاحداث است .

وی درپایان فول بار بودن فیدرهای مجاور بدلیل افزایش تقاضا برای مصرف برق را  دلیل اصلی احداث و راه اندازی این پروژه بر شمرد و افزود : نامتعادلی بار در شبکه توزیع و فول بار بودن ظرفیت شبکه، موجب افزایش تلفات الکتریکی و در نتیجه کاهش ضریب اطمینان شبکه میشود و قطعا” با این روند راه اندازی فیدرهای جدید بیش از پیش لازم بوده و بهره برداری از آنها کمک شایانی در جهت کاهش خاموشی های ناخواسته و مدیریت بار این امور خواهد داشت.

image_pdfimage_print