تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

 مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان از احداث خط فشار متوسط نفوذی جهت تامین برق چاه های کشاورزی فاقد برق در روستاهای نبی آباد و کاکو از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، کیومرث آقامحمدی مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان از احداث ۲ هزار و ۴۰۰ مترخط نفوذی فشار متوسط جهت تامین برق اراضی کشاورزی در روستاهای نبی آباد و کاکو این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با این اقدام تعدادی از چاه های کشاورزی در مسیر به شبکه برق متصل شدند.

وی با اشاره به اهداف و نتایج حاصل از اجرای این پروژه برقرسانی گفت: ایجاد بستر و توسعه زیر ساخت ها در بخش کشاورزی، کمک به تولید محصولات کشاورزی و باغات و مهاجرت معکوس به روستاها از اهداف اجرای طرح های برقرسانی به اراضی کشاورزی است.

آقامحمدی در ادامه مبلغ هزینه شده برای این پروژه را بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با احداث این خط نفوذی ، امکان برقرسانی به چندین دامداری و صنایع تولیدی خرد در طول مسیر نیز تسهیل شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان با تاکید بر اینکه شهرستان دهگلان یکی از قطب های مهم کشاورزی استان محسوب می شود، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۵ طرح برقرسانی خارج از محدوده شبکه توسط این مدیریت عملیاتی شده است که ۸۰ مورد آن در خصوص تولید و تامین برق پروژه های کشاورزی بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از بخشهای درآمدزا و ظرفیت مناسبی برای امرار معاش روستائیان است، گفت: در سال های اخیر برای توسعه بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن اقدامات مناسبی در حوزه تامین برق مورد نیاز صورت گرفته است که ارائه مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح و مرتبط ، یکی از الزامات این مدیریت برای تامین برق است.

 شهرستان دهگلان قریب به ۳۰ هزار انشعاب برق دارد که بالغ بر هزار و ۳۰۰ انشعاب آن  دارای تعرفه بخش کشاورزی می باشد.

image_pdfimage_print