تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۱۵ آذر ۱۴۰۲

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان قروه از ارتقای پایداری شبکه برق این شهرستان با بهره‌برداری از  فیدر جدید «دانش» خبر داد.

به گزارش روابط‌ عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ محمدرضا حاجیان مدیر توزیع نیروی برق شهرستان قروه در این خصوص اظهار داشت: براساس ساختار قبلی شبکه توزیع برق شهر قلعه و مسیر روستای ویهج از فیدرهای پر بار تامین برق می شود که فاقد قابلیت اجرای مانور و جابجایی بار بودند که با هدف پایداری این شبکه ها، فیدر جدید دانش به بهره برداری رسید.

حاجیان با بیان اینکه با بهره‌برداری از فیدر جدید ”دانش” در حوزه برق شهرستان قروه تعداد فیدر های این شهرستان به ۲۷ فیدر ارتقا یافت، گفت: با بهره برداری از فیدر جدید دانش، شاهد برطرف شدن ضعف ولتاژ در نقاط انتهایی شهر قلعه و مسیرهای مذکور بوده و قابلیت جابجایی بار در زمان خاموشی‌ها و کاهش نرخ انرژی توزیع نشده از مزایای به مدار آمدن فیدر جدید دانش است.

مدیر توزیع برق قروه در ادامه افزود: بالا و فول باربودن فیدرهای مجاور فیدر دانش و رفع ضعف ولتاژ مشترکین شهری و روستایی مسیر مذکور، از دیگر دلایل احداث و راه اندازی فیدر جدید دانش بود.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را  ۱۹ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این اقدام در راستای حذف ضعف ولتاژ در نقاط انتهایی شبکه و افزایش رضایتمندی مشتریان بخش شهری و روستایی و افزایش قدرت مانور در نقاط مذکور، اجرایی شده است.

لازم به ذکر است فیدر شامل یک کابل الکترونیکی یا مجموعه ای از هادی های الکتریکی است که می توانند برق را از یک منبع بزرگ تر به یک یا چند منبع کوچک تر ارسال کنند، فیدر یک انشعاب به یک مخزن یا کانال است که باعث انتقال انرژی و نیروی به این مخازن و کانال ها می شود.

image_pdfimage_print