تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ بروزرسانی: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر توزیع برق شهرستان بانه از ارتقا پایداری شبکه توزیع برق این شهرستان با به مدارآمدن ۴ فیدر جدید از پست فوق توزیع «آربابا» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ “صلاح الدین قادری” در تشریح این خبر اظهار کرد: با هدف پایداری شبکه ی توزیع برق در مسیر جاده ی مریوان- مرز سیرانبند و ایستگاه پمپاژ آب شرب بانه و همچنین برخی از مناطق شهری، ۴ فیدر جدید از پست فوق توزیع«آربابا» به بهره برداری رسید.

قادری در ادامه با اشاره به حجم فیزیکی این پروژه، اظهار داشت: خط فشار متوسط هوایی به طول ۷ هزار ۹۷۴ متر و شبکه فشار متوسط زمینی به طول ۱۰۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه در ادامه گفت: با به مدارآمدن ۴ فیدر جدید تعداد فیدرهای حوزه برق این شهرستان  به ۱۴فیدر، افزایش پیدا کرد  و با بهره برداری از فیدر های مذکور شاهد برطرف شدن ضعف ولتاژ در نقاط انتهایی فیدر و در قسمتهای از شهر خواهیم بود و قابلیت جابجایی بار در زمان خاموشی ها و کاهش نرخ انرژی توزیع نشده از مزایای به مدارآمدن فیدرهای جدیدالاحداث است.

وی در ادامه اذعان داشت: بالابودن بار فیدرهای مجاور(فیدرهای فول بار) درنقاط حساس و افزایش میزان مصرف برق مراکزمنتهی به این مناطق، دلیل اصلی احداث و راه اندازی این پروژه به شمارمیرود.

image_pdfimage_print