تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۱ شهریور ۱۴۰۲

شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص خاموشی های برق صورت گرفته طی امروز ،اول شهریورماه، در سطح استان اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ؛ به اطلاع هم استانیهای عزیز میرساند، بدلیل بروز اشکال فنی در تجهیزات برخی از ایستگاههای برق در کشور و خارج شدن نیروگاههای برق – آبی از مدار تولید که ناشی از ازدیاد گرمای بیش از حد بوده، متاسفانه شاهد قطعی برق پیش بینی نشده در بیشتر مناطق کشور و به تبع آن در استان کردستان طی امروز اول شهریور ماه بودیم.

این گزارش حاکی از آن است که شدت گرمای هوای کشور طی روزهای اخیر نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر بوده و موجب افزایش شدید بار وارده به شبکه های تامین و توزیع برق در کشور شده است، لذا این خاموشی های بدون برنامه ، بطور کامل از اختیارات شبکه توزیع نیروی برق استان خارج بوده و میزان خاموشی ها برای هر منطقه ، با توجه به سقف های اعلامی و میزان تجاوز از مصرف برق در استانهای کشور، از طرف مرکز ملی دیسپاچینگ متفاوت لحاظ شده است.

لازم بذکر است برخی از خاموشی ها طبق برنامه زمانبندی از طریق سایت و کانالهای مرتبط شرکت توزیع نیروی برق اعلام خواهد شد و در صورت مشخص شدن میزان محدودیت در توزیع و میزان مصرف برای آن جداول خاموشی برنامه ریزی شده در نظر گرفته می شود اما خاموشی های امروز که به دلیل‌ کمبود نیرو و یا کاهش توان تولید نیروگاه ها که بیشتر به دلیل حوادث غیرقابل پیش بینی حادث میشوند، امکان هیچگونه اطلاع رسانی را ندارد.

در ادامه  این اطلاعیه آمده است: پایداری شبکه توزیع در روز های آینده منوط به مدیریت مصرف برق هم استانی ها دارد و در صورت افزایش میزان مصرف نسبت به سهمیه مشخص شده برای استان، ناچار به اعمال خاموشی خواهیم بود لذا درخواست می کنیم همه بخش های تعرفه ای مخصوصا بخش های خانگی ، اداری و تجاری میزان مصرف خود را طی روزهای آینده به شدت کاهش دهند.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ضمن عذرخواهی از شهروندان بدلیل مواجهه باخاموشی ، به مردم عزیز اطمینان میدهد نیروهای خدوم این مجموعه برای رفاه حال شهروندان عزیز به صورت شبانه روزی در حال آماده باش هستند و هرآنچه درخصوص رفع بحران شبکه لازم باشد، انجام خواهند داد.

image_pdfimage_print