تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۲

شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص مدیریت و بهینه سازی مصرف برق و گاز اطلاعیه صادر کرد.

متن اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به شرح ذیل است؛

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

به اطلاع هموطنان عزیز می رساند؛ با توجه به افزایش مصرف گاز کشور به دلیل کاهش محسوس دمای هوا در طول چند روز اخیر و تداوم آن در سطح استان، بدیهی ست بخش قابل توجهی از گاز مصرفی کشور، صرف تولید برق در نیروگاه های گازی می شود، ضروری است مشترکان برق کردستانی علی الخصوص بخشهای (خانگی وتجاری) با مدیریت بهینه مصرف و حذف مصارف غیر ضرور، همچنان همراه و یاریگر خدمت گزاران خود در بخش تامین انرژی برق در استان باشند.

لازم به ذکر است اگر نیروگاه های گازی با کمبود سوخت گاز مواجه شوند، امکان تولید برق در این نیروگاهها دچار اختلال شده و از نظر فنی شبکه توزیع برق کشور توان پاسخگویی بار اضافی مشترکان برق را نخواهد داشت و شرکت توزیع برق کردستان به تبع از سراسر کشور، در آن شرایط به ناچار مجبور است نسبت به اعمال خاموشی های با برنامه در بخش هایی ازسطح استان در فصل سرد سال، اقدام نماید .

همکاری خوب هموطنان کردستانی  درگذر از پیک برق تابستان سال جاری، این نوید را می دهد که در استان همچنان شاهد همکاری و همراهی خوب مشترکان برق در مدیریت مصرف انرژی باشیم تا شاهد خاموشی اجباری با برنامه ناشی از کاهش توان تولید برق در نیروگاههای گازی نباشیم .

کاهش محدودیت احتمالی درتامین گاز مورد نیازصنایع،کاهش نیاز به سوخت مایع در نیروگاهها، عدم افت فشار و یا قطع گاز در مناطق سردسیر انتهای شبکه و جلوگیری از اعمال خاموشی برق در سطح استان به دلیل کمبود سوخت درنیروگاههای گازی، بخشی ازمنافع حاصل ازمدیریت مصرف انرژی، دربخش های مختلف خانگی، تجاری و صنایع است.

عدم استفاده از بخاری برقی، تنظیم دمای وسایل گرمایشی منزل بین ١٨ تا ٢١ درجه سانتیگراد و عایق بندی در و پنجره‌های منازل از جمله توصیه های شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به هموطنان برای کمک به تامین برق و گاز پایدار مشترکان می باشد.

image_pdfimage_print