تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۴ شهریور ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: در هفته دولت ۳۹ پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال کلنگ زنی و یا به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط  عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ، ۳۹ پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در سطح ۱۰ شهرستان کلنگ زنی و یا به بهره برداری می رسد.

وی میزان سرمایه گذاری برای این تعداد پروژه را بالغ بر یک هزار و ۶۹۶ میلیارد  ریال عنوان کرد و گفت: از این تعداد پروژه، ۲۸ مورد آن معادل ۷۱ درصد  در بخش روستایی است.

لهونیان در ادامه بیان کرد: این پروژه ها در بخش های برق رسانی ، اصلاح و بهسازی شبکه ، احداث و بهسازی روشنایی معابر شهری و روستایی، هوشمند سازی تجهیزات شبکه برق شهری و روستایی و تامین برق واحدهای مسکن ملی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به مهم ترین بخش طرح های مورد بهره برداری، گفت: از این ۳۹ پروژه ، ۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹۸ میلیارد ریال در بخش برق رسانی و ۱۷ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال در زمینه اصلاح و بهینه سازی شبکه می باشد.

وی اذعان کرد: ۳ پروژه نیز مربوط به روشنایی معابر روستایی و شهری ، ۲ پروژه مربوط به تامین برق مسکن ملی و یک پروژه نیز در راستای هوشمند سازی تجهیزات، به بهره برداری می رسد.

لهونیان با بیان اینکه بیشترین تعداد پروژه های قابل افتتاح با هفت مورد مربوط به شهرستان سنندج است، ادامه داد: در شهرستان های بیجار و دهگلان هر کدام ۵ پروژه ، در شهرستان سروآباد ۴ پروژه و در شهرستان های سقز، بانه ، دیواندره ، کامیاران ، مریوان و قروه هر کدام با ۳ پروژه در ایام هفته دولت توسط مسئولین و مقامات شهرستانی افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر قریب به ۷۵۰ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت توزیع نیروی برق بهره مند هستند.

image_pdfimage_print