تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۴ مرداد ۱۳۹۹

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه ۷۰ درصد مصرف برق خانوارها در فصل گرم مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی است، گفت: مشترکان دمای کولر گازی را روی درجه 24 الی 25 درجه سانتیگراد تنظیم کنند تا هزینه و مصرف برق کاهش یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: قرار دادن کندانسور و خنک کننده کولر گازی در مسیر باد و خودداری از مصرف بی‌رویه و غیرمسوولانه در ساعات پیک روز، تاثیر زیادی در کاهش مصرف برق دارد.

وی با بیان اینکه ساعت اوج مصرف برق در کشور تابستان‌ها از ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴ است، افزود: در این ساعات استفاده از وسایل پرمصرف نه تنها به ناپایداری شبکه و بروز خاموشی‌های ناخواسته منجر می‌شود، هزینه‌های بیشتری را به مشترکان تحمیل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: بهتر است در این ساعات استفاده از وسایل پرمصرف از جمله جاروبرقی، ماشین لباسشویی، ظرفشویی، اتو و موارد مشابه خودداری شود و آن را به ساعات پایانی شب یا ابتدایی روز موکول کرد.

لهونیان اضافه کرد: سرویس و روغنکاری سالیانه و تعویض پوشال، نصب سایبان روی کولر آبی برای کاهش مصرف و استفاده کمتر از دور تند، موجب کاهش مصرف برق می‌شود.

وی گفت: استفاده از لامپ‌های LED، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از نور طبیعی روز در ساعات بعدازظهر و نزدیک غروب آفتاب از دیگر راه‌های کاهش مصرف برق در فصل گرما است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: مصرف کولرهای گازی نسبت به کولرهای آبی پنج برابر بیشتر است که با توجه به شرایط آب و هوایی در استان کردستان استفاده از کولرهای گازی در استان ضروری نیست.

 لازم به ذکر است به بهای برق مصرفی مشترکین بخش های عمومی، سایر مصارف ( تجاری) صنعتی و کشاورزی در ماه های تیر، مرداد و شهریور ۲۰ درصد افزوده می شود.

شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی دارای ۶۵۴ هزار و ۷۲۲ مشترک برق در سطح استان می باشد.

 

image_pdfimage_print