تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۴ اسفند ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: در پی بارش سنگین برف و باران، رانش زمین و تندباد شدید، تعدادی از روستاهای سقز، بانه، دیواندره و مریوان با قطعی برق مواجه شده بودند که با مدیریت بحران پیش آمده، برق عمده ی روستاها مجددا طی چند روز اخیر تامین و چند روستای باقی مانده تا ساعات آینده تامین برق میشود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ “هیوا لهونیان” با بیان اینکه بحران پیش آمده در روستاهای شهرستان های سقز، بانه، مریوان و دیواندره در طول هفته اخیر به نحو مطلوبی مدیریت شد، اظهار داشت: متاسفانه در پی بارشهای اخیر، شبکه‌ی برق ١٨٣ روستای استان دچار اختلال شد که با تلاش شبانه روزی گروههای عملیاتی این شرکت و همراهی اهالی منطقه، مشکلات مربوط به خاموشی برق تعداد زیادی از روستاهای شهرستانهای چهارگانه در همان ساعات اولیه برطرف شد.

“لهونیان” در ادامه تصریح کرد: آخرین روستاهای درگیر بحران قطعی برق در شهرستان سقز نیز با توجه به بسته بودن تعدادی از راه های مواصلاتی، صعب العبور بودن مسیر روستاها و حجم بالای خسارت وارده به تجهیزات شبکه برق طی ساعات آینده برق اندک روستاهای باقی مانده تامین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان  اینکه حجم خسارت وارد شده بسیار گسترده بود، گفت:  متأسفانه به دلیل شدت بارش ها و تداوم آن و همچنین رانش زمین درکوهپایه ها، خسارات زیادی به شبکه های فشار متوسط هوایی، زمینی و بیش از هزار اصله تیر برق و  بیش از ٢٠ دستگاه ترانسفورماتور برق روستایی و بخشی از تجهیزات شبکه وارد شده که منجر به خاموشی در برخی از خطوط شبکه توزیع برق مناطق روستایی سطح استان شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ضمن تشکر و قدرانی از همراهی شرکت توانیر بابت اعزام مدیران و کارشناسان برای اطلاع و ارزیابی میزان خسارت وارده، خاطرنشان کرد: با وجود شرایط جوی نامساعد و با تلاش جهادی و شبانه روزی همکاران این شرکت در این بحران، مشکلات مربوط به خاموشی مناطق آسیب دیده، یکی پس از دیگری رفع شده و در حال حاضر شبکه برق بیشتر روستاهای سطح استان پایدار است.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه برحضور استاندار کردستان، معاون عمرانی استاندار کردستان، فرمانداران شهرستانهای چهارگانه، نیروهای کمکی از لشکر ٢٨ پیاده کردستان (تیپ ٢٢٨ پیاده سقز)، جمعیت هلال احمر در مناطق بحران زده، از ظرفیت نیروهای عملیاتی و تجهیزات ارسالی شرکت های توزیع برق استان های آذربایجان غربی و شرقی، همدان، زنجان، کرمانشاه، مرکزی و ایلام برای رفع خاموشی و پایداری شبکه برق روستاها استفاده شد.

به دنبال بارش سنگین برف، باران و کولاک شدید روز جمعه (۲۷ بهمن) که موجب رانش زمین درمناطق کوهستانی و ارتفاعات سطح استان شد متاسفانه خسارت های قابل توجهی به شبکه های توزیع برق سطح استان وارد شد.

گفتنی است پس از اعلام پیش بینی هواشناسی از روز ۲۴ بهمن نیروهای توزیع نیروی برق استان کردستان در قالب ۶٠ گروه عملیاتی و اجرایی به حالت آماده باش کامل در آمده بود و صبح روز جمعه(۲۷ بهمن) بلافاصله پس از اعلام قطعی برق، به مسیر روستاهای دچار خاموشی اعزام شدند

image_pdfimage_print