تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از پایداری ۱۰۰ درصدی شبکه برق استان با وجود مسدود بودن برخی محورهای اصلی در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: به گفته کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان بارش برف آغاز شده در نیمه غربی استان منجر به مسدود شدن تعدادی از محورهای اصلی در سطح استان شده است .

وی افزود: بنابر این گزارش در حال حاضر محورهای بانه – سقز، دهگلان- موچش و محور مریوان – سقز در محدوده توت سرخان به دلیل بارش شدید برف و کولاک به طور کامل مسدود شده اما با این وجود شبکه برق کلیه مشترکین روستایی و شهری در سطح استان هم اکنون پایدار بوده و هیچ خاموشی به ثبت نرسیده است.

لهونیان با اشاره به اینکه تداوم شدت بارش برف در نقاط مختلف استان علل الخصوص نقاط مرزی و کوهستانی احتمال آسیب به شبکه برق و در نتیجه قطعی برق را به دنبال دارد، اظهار داشت: با توجه به تجربه موفق در بارش های برف ۲۴ و ۲۵ دی ماه و همچنین ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه جاری،  نیروهای اجرایی و عملیاتی این شرکت در آماده باش کامل جهت وقوع هر گونه قطعی احتمالی در سطح استان قرار دارند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در شرایط بحرانی همچون بارش سنگین برف علاوه بر بسیج تمام امکانات و تجهیزات در صورت لزوم از چارپایان نیز جهت برقراری و پایداری شبکه برق استفاده می شود، از شهروندان خواست تا در چنین مواقعی تا رسیدن اکیپ‌های عملیاتی این شرکت ازدستکاری تأسیسات و لوازم برقی که امکان برق‌گرفتگی و خطرات جانی برای آنان دارد، جدا خودداری کنند.

image_pdfimage_print