تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۹ آبان ۱۴۰۱

پروژه ها و مصوبات سفر ریاست جمهوری به کردستان در حوزه صنعت آب و برق در جلسه ویدئوکنفرانس امروز با توانیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کردستان گفت: پروژه ها و مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کردستان در حوزه صنعت آب و برق  با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و نماینده شرکت های آب و فاضلاب وانتقال برق و چند تن دیگر از معاونین شرکت توزیع برق در جلسه ویدئوکنفرانس با توانیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لهونیان نیز در ادامه جلسه در خصوص تکمیل خط و پست ۶۳ کیلوولت دهکانان، گفت: خط ۶۳ کیلوولت پست دهکانان واقع در مسیرشهرستانهای کامیاران و سروآباد از پیشرفت ۱۰۰ درصدی برخودار است اما پست آن به دلیل کمبود اعتبار تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته و درمرحله واگذاری زمین است.

وی در ادامه در خصوص تخصیص ۶۰ میلیارد تومانی اعتبار جهت بهسازی و تکمیل شبکه برق چاه های استان نیز گفت: علارغم مکاتبات زیاد با وزارت نیرو و استانداری کردستان، تاکنون هیچ اعتباری جهت اجرا و اتمام این مصوبه در سطح شرکت انجام نشده است.

آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه سدهای استان در گرو تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات است، گفت: میزان اعتبار مدنظر برای سدهای امیرآباد و رمشت که از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی برخورداراند،  ۹۰ میلیارد تومان بود که به دلیل عدم تخصیص این اعتبار این دو پروژه هنوز تکمیل نشده است.

وی در خصوص تکمیل پروژه آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس نیز اظهار داشت: در مجموع اتمام و بهره برداری از این پروژه مستلزم تخصیص بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت نیرو است.

آریانژاد به تکمیل ساختمان شبکه آبیاری سد گاران نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تکمیل شبکه های ۱ و ۲ این سد در مدار بهره برداری قرار دارد اما عدم افتتاح این طرح به دلیل عدم تکمیل شبکه های ۳ و ۴ توسط وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان با اشاره به اینکه اتمام طرح سد گاران در اشتغالزایی و محرومیت زدایی منطقه نقش بسزایی دارد، افزود: تاکنون قریب به ۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای سدگاران جذب شده و با جذب ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر در سال ۱۴۰۲، کل ۴۶۰۰ هکتار این سد به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه از عدم تخصیص اعتبار مصوب شده برای تکمیل و اتمام سد سنگ سیاه خبر داد و افزود: به علت وجود دشت های ممنوعه در شهرستانهای دهگلان و قروه، بهره برداری از این سد از اهمیت بالایی برخوردار است که تاکنون به دلیل تخصیص اعتبارات لازم هیچ پیشرفتی نداشته است.

آریانژاد با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اتمام سد سیازاخ جذب شد، افزود: بعد از ۲۲ سال امسال ۳۰ میلیون متر مکعب آب جهت تامین آب شرب مردم شهرستان دیواندره در مخزن سد جمع آوری شد.

نماینده شرکت آب و فاضلاب استان نیز در ادامه این جلسه به تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی توسط وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: جهاد آبرسانی در استان کردستان از پیشرفت۲۴ درصدی برخوردار است که این طرح در ۷ مجتمع با ۱۲۲ روستا و ۴۷ تک روستا اجرایی می شود.

وی در خصوص صدور ماده ۲۳ فاضلاب سریش آباد و روستای قلیان نیز گفت: جهت اجرای مطالعات تصفیه خانه فاضلاب سریش آباد ۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و تصفیه خانه روستای ۷ هزار نفری قلیان هم از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

image_pdfimage_print