تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۷ شهریور ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از احداث ۱۱٫۵ کیلومتر خط نفوذی جهت تامین برق چاه های اراضی کشاورزی پنج روستای این شهرستان خبر داد و گفت: با این اقدام ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به شبکه برق متصل شد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ محمدرضا حاجیان مدیر توزیع برق شهرستان قروه گفت: پروژه احداث خط نفوذی فشار متوسط جهت تامین برق چاه های کشاورزی اراضی روستاهای سنگین آباد، صندوق آباد، ویهج ، دوسر و سوتپه به بهره برداری رسید.

 وی با اشاره به اینکه شهرستان قروه یکی از قطبهای مهم کشاورزی استان است، افزود: با بهره برداری از این پروژه، بستر لازم جهت تامین برق چاه های کشاورزی در ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان قروه فراهم گردید.

حاجیان با تاکید بر اینکه افتتاح این پروژه، ظرفیت بالقوه ای برای کشاورزان و سایر صنایع وابسته به آن در زمینه تولید و اشتغال محصولات کشاورزی در شهرستان را فراهم کرده است ، خاطرنشان کرد:  توسعه زیرساخت ها، افزایش طول خطوط ۲۰ کیلوولت و رفع ضعف ولتاژ مناطق مذکور بویژه در فصل تابستان، از جمله تاثیرات اجرای این پروژه می باشد.

مدیر توزیع برق شهرستان قروه در ادامه از تامین برق هزار و ۱۵۰ حلقه چاه کشاورزی این شهرستان خبر داد و  گفت: در صورت تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی برای احداث خط نفوذی، این مدیریت آمادگی دارد در کمترین زمان ممکن نسبت به احداث شبکه ۲۰KV و ایجاد بستر برای تامین برق متقاضیان بخش کشاورزی اقدام کند.

 گفتنی است؛ بیش از ۶۱ هزار مشترک در شهرستان قروه وجود دارد که هزارو ۶۰۹ مشترک مربوط به بخش کشاورزی است.

image_pdfimage_print