تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد از برق رسانی به روستای «دشته قلبی» که در نتیجه مهاجرت معکوس مردم به این روستا مجددا” رونق گرفته است، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع  نیروی برق استان کردستان؛ “احمد احمدی” مدیریت توزیع برق شهرستان سروآباد با اعلام این خبر گفت: برق رسانی به روستای بازسازی شده ” دشته قلبی ” از توابع این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال تامین برق گردید.

“احمدی” در ادامه گفت: برق رسانی و خدمات تامین برق پایدار برای  اهالی روستاها و به ویژه مناطق کم برخوردار، تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس را به دنبال دارد که در طول چند سال اخیر با اجرای طرح های محرومیت زدایی و توسعه برق رسانی بخش روستایی در مناطق کم برخوردار و خالی از سکنه شاهد این قضیه در شهرستان سروآباد بوده ایم.

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد در پایان خاطر نشان کرد: این طرح با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۲۵ KVA سه فاز و احداث شبکه فشار متوسط هوایی و همچنین شبکه ی فشار ضعیف زمینی و هوایی در حجم مورد نیاز تامین برق گردید.

شایان ذکر است روستای بازسازی شده «دشته قلبی» در فاصله ۵۰کیلومتری سروآّباد است و با توجه به مهاجرت معکوس مردم در یک اقدام جهادی، برق رسانی و تامین برق پایدار برای اهالی این روستا فراهم گردید.

image_pdfimage_print