تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۲۶ تیر ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: از ابتدای اجرای طرح مدیریت بار در استان تاکنون، شبکه برق ۳۸ دستگاه اجرایی پرمصرف در کردستان قطع شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: از ابتدای اجرای طرح مدیریت بار(۱۶ خردادماه) در استان کردستان، مصرف برق ادارات و دستگاه های اجرایی با دقت مورد پایش قرار گرفته و در همین راستا تاکنون برق ۳۸ دستگاه اجرایی پرمصرف در استان قطع شده است.

لهونیان افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت پس از اخطار، با قطع برق مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۷۰۰ مورد اخطاریه قطعی برق به ادارات پرمصرف استان صادر شده است، افزود: در صورت عدم رعایت سقف مجاز مصرف توسط دستگاه های مشمول، دو مرتبه اخطاریه صادر و درصورت تکرار، برق اداره خاطی قطع خواهد شد.

لهونیان با تاکید بر اینکه از مجموع هزارو ۸۹۳ سازمان موجود در سطح استان هزارو ۱۸۲ مورد آنها مجهز به کنتورهای هوشمند هستند که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، برق آنان از راه دور قطع می شود، افزود: ادارات فاقد کنتور های هوشمند نیز به صورت مستمر توسط کمیته پایش رصد و بازرسی می شود تا در صورت نادیده گرفتن میزان الگوی مصرف، اخطار و یا گزارش قطع به آنان صادر شود.

 وی با تاکید بر اینکه این بخشنامه به منظور جلوگیری از اعمال خاموشی در بخش های خانگی و سایر مراکز حیاتی و مهم ابلاغ شده است، افزود: با اجرای برنامه های مدیریت مصرف در استان، مطابق پروفیل بار مصرفی ادارات، به طور متوسط ۵ مگاوات بار مشترکین اداری مدیریت شده است.

لهونیان اظهار داشت: تخصیص پاداش به مشترکان خانگی در صورت کاهش مصرف برق به این صورت که به ازای هر یک کیلو وات ساعت  صرفه جویی در مصرف برق نسبت  به  زمان مشابه سال قبل ، ۵ برابر صرفه جویی  پاداش دریافت خواهندکرد ، انعقاد تفاهم نامه همکاری با صنایع استان به منظور کاهش مصرف برق در ساعات پیک، رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق و کاهش ساعت کاری ادارات، نصب کنتورهای هوشمند با هدف کنترل از راه دور و اخطارهای مکرر به مشترکین پرمصرف در بخش های مختلف و … از جمله برنامه‌ها و اقدامات شرکت توزیع برق استان  کردستان برای عبور از پیک تابستان می‌باشد.

image_pdfimage_print