تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار از برگزاری دوره های آموزشی فن ورز هوایی شبکه 20 کیلو ولت و ایمنی در صنعت برق با همکاری مرکز فنی و حرفه ای شهید حبیبی برای 30 نفراز علاقمندان به فعالیت در حوزه توزیع برق خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ، هادی محمد مرادیان با اشاره به اینکه امروزه یکی ازمهم ترین شکل های انرژی که درتمام جهان مورد استفاده قرار می گیرد ، انرژی برق است و در کشور ما نیز انرژی برق در تولید و اقتصاد یکی از مؤلفه های اصلی توسعه به شمار می رود ، گفت : یادگیری و کسب مهارت در رشته های فن ورز شبکه های هوایی و ایمنی در صنعت برق به عنوان رشته های تخصصی و پایه مورد نیاز در صنعت توزیع برق و اخذ گواهینامه های معتبر در این رشته ها ، مهمترین اولویت برای علاقمندان به حضور و فعالیت در حوزه توزیع برق است .

وی در ادامه افزود : فن ورز شبکه های هوایی برق ، با افرادی که در زمینه نصب و راه اندازی شبکه های هوایی فعالیت می کنند در ارتباط است . این دوره  شایستگی هایی از قبیل خواندن نقشه های برق ، بررسی انواع پلان و پروفیل مسیر خطوط شبکه های توزیع ، نصب ادوات ، نصب هادی در شبکه های توزیع ، نصب اتصال زمین بر روی شبکه های هوایی ، نصب ترانسفورماتور ، کنترل ، تعمیر ، سرویس و نگهداری شبکه های توزیع را شامل می شود و کارورزان با انواع تجهیزات مورد استفاده در شبکه توزیع ، رعایت نکات ایمنی در هنگام کار بر روی شبکه های توزیع ، روش مناسب صعود و فرود از انواع پایه ها و کار بر روی شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط میتوان نام برد.

محمد مرادیان سپس با اشاره به اهمیت مقوله آموزش ایمنی ، تصریح کرد : فرا گیران پس از گذراندن دوره ی ایمنی در برق قادر خواهند بود عوامل مؤثر در ایجاد برق گرفتگی را در محیط کار خود را به صورت سیستماتیک شناسایی و کنترل کنند و نکات ایمنی مربوط به سیستم الکتریکی و حفاظت فردی را در برابر برق گرفتگی رعایت کنند.

ایشان در پایان اذعان داشت : شرکت کنندگان بعد از طی این دوره ها توانایی انجام برروی شبکه فشار ضعیف و متوسط را خواهند داشت.

شایان ذکر است این دوره ها با حضور ۳۰ نفر فراگیر و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در دو بخش تئوری و عملی به سر انجام رسید و فراگیران برای برگزاری آزمون و اخذ گواهینامه به سازمان فنی و حرفه ای معرفی شدند .  

image_pdfimage_print