تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۲۶ تیر ۱۴۰۲

 

برای اولین بار در کشور رقابت تیمی ویژه سیمبانان، برقکاران و متخصصان فعال برروی شبکه برق باهدف آمادگی در شرایط اضطراری و نجات افراد حادثه دیده در ارتفاع برگزار شد.

بە گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، این رقابت بە منظور آمادگی در شرایط اضطراری، رقابت‌های کاربردی ایمنی و نجات فرد حادثه دیده ویژه سیمبانان، برقکاران و متخصصان فعال بر روی شبکه برق به مدت چهار ساعت با شرکت ۴۲ نفر در قالب یازده تیم فعال از برق شهرستان‌های تابعه در محل سایت آموزشی انبار مرکزی، برق کردستان برگزار شد.

‌⁩تیم‌های شرکت کننده، روش‌های نجات افراد از بالای پایه برق با استفاده از تجهیزات فنی همچنین بە وسیله طناب کمکی مجاور، نحوه برخورد بامصدوم در حریم شبکه برق، آخرین روش‌های احیای قلبی ریوی بەصورت عملی و اصول اولیه نجات در ارتفاع باهم به رقابت پرداختند.

لازم بە ذکر است کە در این مسابقه بەمنظور نجات سریع و مطمئن فرد حادثه دیده در ارتفاع از تجهیزات نوین با امکانات روز دنیا استفاده شد.

در کنار رعایت الزامات ایمنی، ارتقای توانمندی و بالا بردن تخصص شرکت کنندگان مسابقه، افزایش دانش فنی؛ برنامه‌ریزی جهت کاهش ریسک و انتخاب افراد مستعد کار بر روی شبکه‌های هوایی از دیگر اهداف این مسابقه بە شمار می‌رود.

گفتنی است با عنایت به اینکه طی سالجاری الزامات و تجهیزات ایمنی حین کار در سطح شرکت ارتقا یافته است، آمار و تعداد حوادث ناشی از کار با شبکه برق در کردستان کاهش چشمگیری نسبت به‌ سال‌های اخیر دارد؛ با این وجود همچنان شاهد وقوع حوادث دلخراش در این حوزە هستیم.

در ادامه این رقابت‌ها کارشناسان ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی به تبیین دستورالعمل‌های کار و ایمنی که جزو الزامات سازمان‌هاست پرداختند، همچنین بر لزوم تامین حفاظت و سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار تاکید نمودند.

در پایان این مراسم سیمبان برق شهرستان دهگلان بەعنوان فنی‌ترین سیمبان برگزیده و از تیم‌های ایمن‌کار برتر این مسابقه به ترتیب سقز، امور برق شمال و امور برق جنوب سنندج با اهدای لوح و کارت هدیه تجلیل بەعمل آمد.

image_pdfimage_print